GadgetSmartphoneTrends

Românii, un apetit tot mai ridicat pentru gadgeturile «la modă»

Cifrele de piață aferente anului 2012 relevă un apetit ridicat al consumatorilor pentru cele mai noi tehnologii (în segmentele IT, telefoane și electronice), demonstrat și de gradul de penetrare al internetului de peste 60% (unul dintre cele mai ridicate din Europa), dar și de viteza de adoptare a celor mai noi telefoane, smart TV-uri, tablete și notebook-uri.

Totuși, românii investesc în medie numai 70 EUR/an pentru produse de electro-IT, comparativ cu Germania, unde consumul se ridică la peste 600 EUR/an pe cap de locuitor sau Grecia, țară în care consumul este de 160 EUR/an. Astfel, pe termen mediu și lung se identifică oportunități semnificative de creștere.

“Pentru a stimula interesul clienților în privința inovațiilor electro-IT este foarte important să comunicăm într-un mod accesibil și prietenos, punând accentul pe beneficiile pe care le aduce tehnologia în viața de zi cu zi”, a explicat Violeta Luca, CEO Flanco.

Majorarea de 5% a pieței de electro-IT a fost susținută de vânzările de produse IT (laptop, notebook, tablete) – în creștere cu 7% comparativ cu anul precedent și de telefoanele mobile – care au înregistrat un avans de 15%. Segmentul de electronice, respectiv televizoare, sisteme audio și camere foto-video a înregistrat o creștere de 5%. Electrocasnicele mari și mici s-au menținut la nivelul anului 2011.

Stilul de viață al românilor face ca televizorul să fie “eroul” aparaturii de acasă, în vreme ce electrocasnicele mari înregistrează în România o rată de înnoire mai scăzută. Astfel, multe gospodării schimbă combina frigorifică sau mașina de spălat numai dacă acestea se defectează, după mai bine de 10 ani de utilizare.

“Consumul unui frigider vechi face ca facturile la energie să însumeze în câțiva ani o valoare similară cu prețul unei combine frigorifice de nouă generație, aceasta în condițiile în care nu  oferă beneficiile electrocasnicelor moderne”, afirmă Violeta Luca. “Luând în calcul afinitatea românilor pentru produsele «la modă», este evident că segmentul de electrocasnice are un potențial semnificativ de creștere, care poate fi stimulat printr-o mai bună înțelegere a tehnologiilor și implicit a beneficiilor”, a continuat CEO-ul Flanco.

Creșteri importante, de peste 10% au înregistrat electrocasnicele încorporabile, atât datorită ușurinței în utilizare, dar și grație design-ului. Schimbările în stilul de viață și în amenajarea interioarelor au făcut ca multe dintre gospodării să opteze pentru bucătării open-space, unde electrocasnicele sunt vizibile în zona de living, astfel că design-ul a devenit un criteriu important de selecție. Mai mult, anul trecut în România au fost promovate o serie de emisiuni culinare, care au contribuit și ele la creșterea interesului pentru gătitul acasă, bucătăria devenind un spațiu de socializare.

În același timp, există categorii de produse, cum ar fi mașinile de spălat vase, care vor deveni și pentru români un standard în ceea ce privește dotările unei case moderne, așa cum se întâmplă în țările europene.

Astfel, Flanco a investit într-o gamă de produse adecvată evoluției pieței, în magazine moderne și prietenoase, în promovarea de soluții avantajoase și într-o echipă de consultanți de vânzări specializați, capabili să explice toate funcțiile produselor –  de unde și strategia de comunicare axată pe sloganul „Flanco. Mereu peste așteptări”.

“Într-o piață extrem de concurențială și în continuă transformare este important să reușești să construiești o relație pe termen lung cu clientul final, în care ambele părți să aibă de câștigat”, a subliniat Violeta Luca.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button