Paravion, cea mai mare agenție de turism online din România, activă și pe piața din Turcia cu portalul de turism Bavul.com, a raportat afaceri totale de aproximativ 78 milioane de euro în 2016. Operațiunile din România au crescut cu 20% faţă de anul precedent, ajungând la circa 55 milioane de euro, iar cele din Turcia s-au ridicat la 23 milioane de euro.
Raportat la rezultatele înregistrate în România, biletele de avion au reprezentat cel mai bine vândut produs din portofoliul Paravion, generând 84% din business-ul companiei. Topul este completat de city break-uri, vacanțe și hoteluri, urmate de segmentele serviciilor adiţionale, precum asigurările de călătorie, care au fost la mare căutare în rândul turiștilor.
Tranzacțiile finalizate de pe mobil, creștere de 400%
„În 2016, tranzacțiile finalizate de pe dispozitivele mobile au înregistrat o creștere de 400% comparativ cu anul precedent, o evoluție foarte frumoasă, la care ne așteptam, având în vedere investițiile realizate pe acest segment și faptul că online-ul continuă să-și păstreze dinamica cu care ne-a obișnuit. Suntem în perioada în care mobilitatea începe să traseze trendurile în materie de turism digital”, declară Remus Vişan, Director General al Paravion.
De asemenea, numărul tranzacţiilor de căutare generate de clienţii Paravion în 2016 a atins pragul de 175 de milioane de căutari, în creștere cu circa 40% față de anul precedent.
Amsterdam, destinația preferată de români în 2016
„Capitala Olandei s-a remarcat drept cea mai populară destinație în rândul românilor în 2016, datorită ofertelor avantajoase pentru biletele de avion disponibile pentru această destinație în portofoliul Paravion, dar și ca urmare a renumelui câștigat de Amsterdam ca fiind unul dintre orașele în care odată ajuns, îți dorești să rămâi pe termen nedeterminat. În topul destinațiilor către care au zburat românii anul trecut au intrat și Istanbul, Munchen, Paris și Frankfurt”, afirmă Remus Vișan, Director General al Paravion.
Comparativ, în 2015, primele două poziții ale topului erau completate de aceleași orașe, cu mențiunea că Istanbul conducea topul. După Istanbul și Amsterdam, românii au mai zburat spre Paris, Viena – care a ieșit din top 5, și Munchen.
La nivelul bugetelor medii alocate de români în 2016, acestea diferă în funcție de tipul de vacanță pentru care au optat. Astfel, pentru un city break, turiștii au plătit, în medie, circa 240 de euro de persoană, tarif ce a inclus bilete de avion dus-întors și două nopți de cazare la hotel de 3 stele, cu mic dejun inclus, în timp ce pentru pachetele de tip charter, turiștii au pus deoparte 600 de euro de persoană. Tariful a inclus transportul cu avionul, transfer de la și către aeroport și șapte nopți de cazare la hotel de 4 stele, cu demipensiune.
„Au fost și români care au optat pentru destinații atipice, precum cele exotice. Pentru biletele de avion dus-întors către o destinație exotică, transferul de la și către aeroport și șapte nopți de cazare la hotel de 4 stele, cu demipensiune, turiștii au alocat un buget mediu de 1.600 de euro de persoană”, declară Remus Vișan.
În ceea ce privește bugetul mediu alocat de către români pentru biletele de avion cumpărate în 2016, acesta a fost de aproximativ 260 de euro de persoană pentru companiile de linie, Paravion înregistrând o creștere semnificativă pentru destinațiile din afara Europei. Pentru biletele de avion low cost, românii au alocat circa 94 de euro de persoană.
Conform datelor companiei, aproximativ 35% din totalul pachetelor vândute în 2016 au fost rezervate în lunile mai și iunie, preponderent pentru vacanțe de tip charter. Octombrie și noiembrie au fost lunile cu cele mai multe rezervări în materie de bilete de avion, fiecare generând aproximativ 12% din totalul rezervărilor din 2016.
Aproximativ 70% din totalul pachetelor turistice vândute de Paravion în 2016 au fost achiziționate în două rate, prima reprezentând avansul la înscriere, iar a două fiind diferența achitată cu două săptămâni înainte de plecare.
Planuri pentru 2017
După ce anul 2016 a fost încheiat cu afaceri de aproape 55 de milioane de euro, în creștere cu 20% față de anul anterior, pentru 2017 reprezentanții companiei mizează pe o evoluţie constantă. „Anul acesta țintim o creștere de 30% a afacerilor Paravion, de până la 70 de milioane de euro, dar și un avans al afacerilor Bavul.com, de până la 29 de milioane de euro”, încheie Remus Vișan.