Măsura anunţată recent de premier privind reducerea de anul viitor a taxei pe valoarea adăugată de la 24% la 9% pentru pachetele cu demipensiune, pensiune completă sau all inclusive din turism a generat un val de comentarii pozitive din partea jucătorilor din industrie, aceasta fiind una dintre măsurile care ar putea să revitalizeze turismul din ţara noastră.
De exemplu, Alin Burcea, fondatorul agenţiei de turism Paralela 45, una dintre cele mai mari de pe piaţa locală de profil, este de părere că această facilitate va ajuta la scăderea cu până la 10% a tarifelor hotelurilor din România, iar turiştii vor alege să mănânce în restaurantele hotelurilor, faţă de situaţia actuală, când cei mai mulţi consumau doar micul dejun, inclus în pachet.
„Am aşteptat această ordonanţă cu speranţă! Felicitări conducerii ANAT şi domnului Ministru Jianu, care ne-a promis acest lucru acum două luni. Felicitări, domnule Ponta, este primă măsură reală în 6 ani, de sprijin a turismului din România. Avem acum două măsuri bune, reducerea TVA-ului şi voucherele de vacanţă, ce urmează să fi implementate, premisele creşterii circulaţiei turistice interne în anul 2015. Domnul Ministru Jianu a promis că vor exista facilităţi şi pentru agenţii. De acum, am început să îl cred şi îl anunţ că lucrăm şi la câteva clustere. Este pentru toţi, un dar frumos de sărbători, o premiză reală de creştere!”, explica Alin Burcea, Preşedinte Paralela 45.
Până acum, turiştii care se cazau la un hotel din România beneficiau de cazare cu mic dejun inclus taxat cu TVA de 9%, iar dacă doreau să ia masa de prânz sau cina la restaurantul hotelului TVA-ul aplicat era de 24%.
Reducerea TVA-ului va genera scăderi la nivelul tarifelor hotelurilor interne cu până la 10% estimează Paralela 45, iar numărul de turişti care vor utiliza serviciile de masă ale hotelurilor va creşte simţitor, dacă până acum mai mult de jumătate dintre ei mâncau la hotel doar micul dejun, care era inclus în pachet. În plus această măsură va ajuta agenţiile şi în atragerea de străini, care deşi interesaţi de România aleg alte destinaţii pentru că ofertele au preţuri mai mari.