La finalul săptămânii trecute, Ziarul Financiar anunța vânzarea platformei de anunțuri Tocmai.ro către grupul care deține în portofoliul retailerul online eMag.ro, dar, cel mai important, competitorul platformei, site-ul OLX.ro.
Gadget&Trends Magazine a stat de vorbă cu Cristina Gheorghițoiu, Business Manager OLX.ro, pentru a afla detalii legate de tranzacție și formula sub care va funcționa la nivel local noua entitate.
Business rumors: grupul care controlează emag.ro și OLX.ro ar fi achiziționat Tocmai.ro
Gadget&Trends: Când se va finaliza această tranzacție?
Cristina Gheorghițoiu: Tranzacția a fost semnată.
G&T: Despre ce sumă este vorba?
C.G.: Suma tranzacției este confidențială.
G&T: Ce presupune această tranzacție – Tocmai.ro va înceta să mai existe, se vor combina bazele de anunțuri ale celor două platforme, se va crea o platformă de anunțuri sub un nume nou, etc.?
C.G. : În România, operațiunile Tocmai.ro vor înceta. Utilizatorii vor fi migrați către OLX.ro. În urma tranzacției, utilizatorii vor avea acces la o platformă de anunțuri sub un singur brand, mult mai valoroasă, și vor putea transforma mai repede în bani produsele puse la vânzare. Cumpărătorii vor beneficia de o ofertă mai mare de produse iar vânzătorii vor avea acces la un număr mai mare de cumpărători, ambele categorii având de câștigat în urma acestei tranzacții.
G&T: Care sunt planurile viitoare ale Naspers pentru compania care deține OLX.ro mai ales după intrarea Tocmai.ro în portofoliu?
C.G.: Echipa va continua să se concentreze pe îmbunătățirea produsului, pentru a oferi o experiența superioară utilizatorilor. Alături de optimizarea ratei de succes pentru vânzătorii și cumpărătorii OLX.ro, în următoarea perioadă compania va urmări eficiența operațională.
G&T: Ce se va întâmpla pe piețele din Ungaria și Portugalia?
C.G.: În Ungaria, Schibsted a achiziționat operațiunile de anunțuri online de la Naspers. În Portugalia, situatia este similară cu cea de pe piața din România cu mențiunea că, în această țară, tranzacția este încă sub aprobarea Consiliului Concurenței.
G&T: De ce a fost nevoie de această comasare a platformelor?
C.G.: Piețele în care industria anunțurilor online s-a dezvoltat recent necesită investiții pe termen lung pentru a ajunge la o afacere sustenabilă, puternică și atractivă în acest domeniu. Pentru a accelera dezvoltarea în aceste țări și pentru a evita investiții costisitoare fără un rezultat cert, o astfel de tranzacție este de înteles în aceste piețe. Achiziția va crea o companie mai mare, un produs mai bun pe piața de anunțuri, cu rezultate foarte promițătoare. Va întări platforma și va ajuta la monetizarea serviciilor și, în cele din urmă, va conduce la generarea de venituri din anunțurile online.
OLX.ro este cel mai mare site de anunțuri, numărând peste 3 milioane de oferte active. OLX.ro, fostul Mercador.ro, oferă o platformă gratuită, rapidă și foarte bine localizată celor care doresc să cumpere și să vândă produse și servicii, prin simpla postare a unui anunț online. Comparativ, portofoliul Tocmai.ro numără circa 2 milioane de anunțuri active.
Potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanțe, Allegro Online Services Romania SRL, firma care gestionează site-ul OLX.ro, a avut în 2013 pierderi de 20,3 milioane lei, la o cifră de afaceri netă de 5.360.016 lei. Sibmedia Interactive SRL, compania care deține Tocmai.ro înregistra în 2013 pierderi de 25,365 milioane lei și o cifră de afaceri netă de 2.833.422 lei.