STIHL a adus în România un motor pe care se pot monta nu mai puțin de 13 utilaje. KM 56 este un nou utilaj denumit și sistem combinat. Inginerii germani au conceput un motor pe care se pot monta nu mai puțin de 13 unelte destinate amenajărilor de spații verzi.
Motorul combinat KM 56 este de generație nouă și consumă cu până la 20% mai puțin decât unul convențional. De asemenea, emisiile de noxe se reduc cu până la 70%, grație tehnologiei 2-MIX. Utilizatorii casnici au primit cu mult entuziasm noua unealtă de la STIHL tocmai pentru modularitatea sa.
Astfel, un KM 56 poate fi motocoasă, foarfece pentru gard viu, emonodor de înălțime, motocultivator, tăietor pentru margini de gazon, măturător sau chiar suflantă de aer. Din acest motiv a fost denumit popular și “Grădinarul cu 13 brațe”. Funcționalitatea sa constă în faptul că utilizatorul poate achiziționa motorul, împreună cu o unealtă de bază, după care, în funcție de nevoi, își poate configura alte 12 unelte folosind accelași generator de putere, respectiv motorul de 1,1 CP.
Pentru utilizatorii profesioniști, STIHL a configurat o variantă mai avansată denumită KM 94, care și aceasta este nou lansată pe piața din România. Pe lângă faptul că este dotat cu putere suplimentară (1,2 CP), KM 94 dispune de nouate tehnică absolută pentru sectorul de utilaje destinate amenajărilor de spații verzi. Este vorba despre tehnologia ECOSPEED pe care STIHL a implementat-o în premieră pe motocoasa FS 94.
Prin funcția ECOSPEED utilizatorul își poate regla cursa pârghiei de accelerație, care comandă motorului o turație mai mică sau mai mare. ECOSPEED este asemănătoare limitatorului de viteză la mașini, astfel că accelerația se realizează până la un nivel pe care îl stabilește utilizatorul.
Această funcție mecanică permite o utilizare în regim economic a motorului combinat KM 94, în funcție de lucrarea efectuată. Și asta pentru că sunt lucrări de complexitate mai redusă unde nu este nevoie de turația maximă a motorului. Astfel, consumul se reduce, iar motorul este mai protejat, de unde și o durată de viață mai mare.
În prezent, rețeaua STIHL din România este formată din 200 de dealeri, care operează 300 de magazine și spații de service. STIHL este o afacere de familie originară din Germania, fondată în 1926 de către Andreas STIHL. Veniturile grupului în 2014 au fost de 2,98 miliarde de euro, în creștere cu 5,9% față de 2013. STIHL numără peste 14.297 angajati, deţine 6 fabrici, 34 de centre naţionale de vânzare, fiind în contact cu 120 de importatori și având o prezență în 160 de ţări. STIHL România este o companie deţinută 100% de firma mamă şi a fost înfiinţată în 1997. În prezent STIHL România importă motounelte sub brandurile STIHL şi VIKING.