Walt Disney Company plănuieşte să-şi extindă reţeaua de magazine omonime în China continentală, locaţia pe care ar urma să o inaugureze în Shanghai fiind cea mai mare din întreaga reţea a companiei care deţine studiouri de film, agenţii de publishing, online media şi 14 parcuri de distracţii la nivel local.
Magazinul, de aproape 5.000 de metri pătraţi, va fi inaugurat în 2015 şi va fi localizat în zona financiară a Shanghai-ului. Spaţiul va fi împărţit într-o zonă de retal şi o zonă tematică amenajată în exterior.
“Flagship-ul din China va avea cea mai mare şi diversificată colecţie de produse Disney, predusele fiind realizate de designeri internaţionali şi locali”, precizat Stanley Cheung, managing director în cadrul diviziei chineze a Walt Disney Company.
În acelaşi timp, Wal-Mart, cea mai mare retailer din lume, a declarat recent că intenţionează să deschidă 110 magazine în China în perioada 2014-2016, în plus faţă de cele 30 pe care le-a deschis deja în acest an.
Magazinul Disney nu este primul pas pe care compania îl face pe piaţa chineză. Primul resort Diney din China continentală este, de asemenea, planificat pentru deschidere până la finalul lui 2015, compania operând deja un parc tematic în Hong Kong.
Reţeaua Disney Store a debutat în 1987 iar în prezent deţine 340 de magazine la nivel mondial. Walt Disney Company a încasat 42,2 miliarde de dolari în 2012, profitul companiei fiind de circa 5,6 miliarde de dolari.