Proiectul outdoor „Fabrica de Bere” Staropramen, instalata ad-hoc in staţia de metrou Victoriei, are elemente de marketing experimental senzorial. “Berea” se aude şi se vede prin conductele montate pe pereţii staţiei de metrou, călătorii oprindu-se să facă poze sau doar să asculte, cu poftă, sunetul unei sticle de bere proaspăt deschise. Pe lângă proiectul de outdoor de la metrou, echipa Staropramen a continuat să stârnească pofta consumatorilor de bere prin montarea unor aşa zise baruri Staropramen în 3 lifturi din clădiri moderne de birouri din Bucuresti si Cluj. Atunci când intră în lift, bucureştenii şi clujenii au surpriza de a se trezi într-un pub Staropramen, serviţi cu bere de către o chelneriţă parcă abia sosită din Praga.
de Marian Crăciun
În luna martie, peste 20.000 de bucureşteni au trecut în fiecare zi prin „Fabrica de Bere” Staropramen. 170 de metri de conducte prin care trece “berea”, pe o suprafaţă de 30 de metri reprezintă o instalaţie inovatoare, un proiect outdoor nemaiîntâlnit în România. Prin conductele montate pe pereţii staţiei de metrou, trec 180 de litri de lichid, iar sunetul care se aude este acela al deschiderii unei sticle de bere şi turnării ei în pahar.
Staropramen e o bere de poveste, istoria ei se împleteşte cu a oraşului Praga şi ne dorim să împărtăşim cu consumatorii români o parte din legendă. Alchimistul Tadeus, pe care l-aţi cunoscut în cel mai nou spot tv al berii Staropramen, a descoperit aurul şi a reuşit să îl transforme în bere, precum spune legenda. Noi încercăm să transformăm un moment obişnuit, traversarea unei staţii de metrou, într-unul de poveste, în care experienţa senzorială este una specială: vezi şi auzi berea curgand şi păşeşti într-un tărâm mitic. Spiritul oraşului Praga, Staropramen, este astfel mai aproape în fiecare moment de consumatorii români”
Mihai Bonca, Directorul de Marketing al companiei Bergenbier S.A.
Fabrica de bere de la metrou şi lifturile- pub din Bucureşti şi Cluj se vor închide la sfârşitul lunii martie, dar povestea Staropramen va fi împărtăşită şi în viitor cu consumatorii români prin alte proiecte inovatoare, în spiritul celei mai iubite beri pragheze din lume.