BusinessInterviuri

INTERVIU – Loredana Popasav (The Human Potential Academy & The Simplified Mind): “Ascultarea e importanta atat in business, cat si in viata”

Cu peste 20 de ani de experienta in publicitate in piata din Romania, Loredana Popasav revine in Bucuresti in 2019, in calitate de trainer transformational, activist pentru șanse egale si co-fondator al The Human Potential Academy, un ONG creat la Praga si focusat pe promovarea sanatatii mentale, care a organizat o serie de conferinte ce schimba viata oamenilor in bine. Desfasurat 12-13 iunie la Hilton Athenée Palace “Understanding Human Mind” aduce pe scena 15 profesionisti internaționali de prestigiu vor vorbi despre potentialul nebanuit al mintii noastre, atat in viata de zi cu zi, cat si in business.

Care sunt cele mai importante 5 trenduri in coaching in acest moment si de ce?

  1. Creativitate si umanitate + un numar tot mai mare de cursuri online, ceea ce permite accesul la cei mai buni coachi ai planetei.
  2. Focusul in crestere pe Sanatatea Mintala si starea de bine (Mental Health & Well-being)
  3. Mai multi coach specializati pe zone/probleme specifice.
  4. Focus pe rezultate, pe performanta, (proof of performance), ceea ce determina necesitatea coachilor profesionisti si calificati/licentiati.
  5. Cererea pentru coaching este in continua crestere, ceea ce inseamna fee-uri in crestere pentru coachii calificati.

– Cum te pozitionezi tu pe aceasta piata si ce oferi diferit?

Ceea ce fac eu se numeste Coaching transformativ, care are o abordare holistica. Imi bazez practica pe intelegerea celor 3 Principii ale Mintii, Constiientei si Gandului, principiile de functionare ale mintii umane. Atat eu, cat si colegii mei, ne bazam practica pe impactul pe care ascultarea si intelegerea pe care le aducem cu noi le au In vietile clientilor nostri. Fara tehnici, fara ritualuri, fara trucuri.

– Cum ai facut primii pasi in coaching?

Am inceput cu NLP, adica Programare Neuro Lingvistica. A fost o scoala si o practica interesanta la inceput, eu o numesc, in gluma, “perioada Sherlock Holmes”. In primul an, am obtinut certificarea NLP la Londra si cea a Institutului de Leadership si Management din UK (ILM). La doar 1 an, am participat la un workshop condus de Dr Aaron Turner si Piers Thurston la Londra si am avut primul meu insight in Mintea umana si am vazut ceva care merita sa fie vazut de fiecare om in aceasta lume, ceva care are darul sa schimbe ceva in lume. Acel moment de insight mi-a schimbat complet parcursul profesional si din acel moment mi-am dedicat timpul, energia si resursele in promovarea sanatatii mentale si ajutorarea oamenilor.

Am studiat continuu in ultimii 7 ani si am aplicat continuu. Sunt singura romanca cu dubla certificare in cele 3 Principii ale Mintii, Constientei si Gandului, acordate de cele mai importante scoli din lume – One Thought Institute (UK) si Supercoach Academy (SUA), precum si o specializare in Comportamente si Obiceiuri Comportamentale (SUA) si lucrez cu oameni de pe 3 continente, 10 tari, cu varste cuprinse intre 12 si 70 de ani.

– Care au fost principalele provocari la inceput si care sunt acum?

Principala provocare la inceput a fost sa imi fac meseria (noua) intr-o tara care nu era a mea, fara multe cunostinte in piata, cu o limba pe care nu o vorbeam, intr-o ramura de psihologie aplicata inexistenta la acel moment pe piata din Cehia.

Intre timp, rezultatele in lucrul cu clientii mei, conferintele pe care le-am organizat si determinarea, au deschis multe mintii, au creat coachi, au creat posibilitati si oportunitati. In acest moment alegerea proiectelor in care sa ne canalizam energia, astfel incat sa ne putem si bucura de ce facem, a devenit provocarea. Sunt multe de facut pentru oameni si inca suntem putini.

– Cat de diferita este piata de coaching din Cehia fata de cea din Romania?

Din punctul meu de vedere, cele doua piete se afla in stadii diferite de evolutie. Piata ceheasca, a fost expusa coachingului mai devreme, datorita existentei  multor hub-uri ale companiilor internationale si unui mare numar de expati, ceea ce a determinat adoptia mai devreme decat in Romania. Cehii au avut mai mult timp pentru perfectionare, s-au cernut coachii facuti peste noapte si a crescut nivelul de perfectionare.

– Care crezi ca sunt avantajele pe care le aduci prin faptul ca ai avut o cariera importanta in client service in publicitate si in new business? Cum te ajuta aceasta experienta azi?

In advertising ne uitam dupa  insighturi – despre branduri, consumatori, trenduri, etc. In coaching ne uitam dupa insighturi despre psihologia umana, despre mintea umana. As putea sa spun ca asta au in comun cele doua industrii. In plus, abilitatile de proiect management dobandite in client service, precum si diversitatea proiectelor pe care le-am coordonat, m-au ajutat nu doar sa fiu un coach mai bun, dar si sa am abilitatea de a crea si organiza o serie de conferinte, sa lucrez cu industrii diverse, sa creez un ONG si sa dezvolt proiecte pentru piete diferite, reusind sa ma adaptez si sa navighez cu usurinta.

– Care ai spune ca sunt cele mai mari probleme ale oamenilor de business cand vin catre tine?

In business cresterea performantei, a creativitatii si agilitatii, managementul stresului, anxietatea si incercarea de a gasi un echilibru intre viata privata si cea profesionala par sa fie subiectele predominante.

Pe de alta parte, fiecare persoana cu care am o relatie de coaching se confrunta cu propria problema (creatie) si acea problema pare cea mai mare.

– Spui ca ascultarea este extrem de importanta si in business. De ce?

E o zicala veche care spune ca “Dumnezeu ne-a dat doua urechi si o gura cu un folos. Sa ascultam de doua ori mai mult decat vorbim.” Ascultarea e importanta in business si in viata. Ascultarea e importanta in orice situatie. Daca ne ascultam unii pe altii, avem sanse sa ne intelegem, stim ce ni se cere, deci nu e nevoie sa inventam. Cand ascultam ca sa intelegem si nu ca sa raspundem, aflam ceva nou, aflam ce gandeste persoana din fata noastra, si nu ce credem noi ca gandeste. Mai mult, acordam persoanei din fata noastra sansa sa se relaxeze, ceea ce determina fluiditate si creativitate in Conversatie.

Imaginati-va diferenta intre un client service care merge la client si asculta ce are clientul de spus si unul care asculta cu o idee preconceputa in minte. Primul va pleca din discutie stiind ce are de facut, al doilea va pleca inventand propria versiune a ce crede ca vrea clientul. Acest proces de Inventie, de care nu esti sigur, tine oamenii treji noaptea, creaza stres si anxietate.

– Cum ii faci pe oameni sa fie constienti de acest lucru?

Fac vizibil pentru ei ce inseamna sa asculti ca sa intelegi, spre deosebire de asculti ca sa raspunzi, sau esti cu gandul in alta parte, deci nu asculti deloc. Cand oamenii fac aceasta diferenta si incep sa se asculte unii pe altii, intervin intelegerea si comunicarea.

WIFI POSÍLÁNÍ

– Organizezi de mai multi ani de zile conferinte in Praga. Ce te-a determinat ca in acest an sa aduci acest concept de eveniment si in Bucuresti?

Aceasta intelegere a mintii despre care vorbim la conferintele noastre este singurul lucru pe care il stiu care are potentialul sa schimbe ceva in lume. Asadar aduc la Bucuresti ce stiu. De ce abia acum? Asa a iesit, sincer.

– Care au fost principalele criterii in urma carora ti-ai ales speakerii?

Ii cunosc personal pe toti cei care vor vorbi la Bucuresti si sunt printre cei mai buni profesionisti din lume in aceasta industrie. Toti cei prezenti pe scena vin din aceeasi intelegere a mintii umane si ale celor 3 principii de functionare ale mintii.

– Care este telul tau pentru conferinta de la Bucuresti – Understanding Human Mind?

Sper sa atingem impreuna cat mai multi oameni si sa cream conditiile necesare pentru insighturi, intelegere, compasiune. Sper ca oamenii sa aiba sansa sa se calmeze, sa respire si sa asculte dupa ceva nou.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button