Haluk Ziya Kurcer – Presedinte Kanal D Romania si Membru Executiv al Consiliului de Administratie Dogan Media International a acceptat provocarea TheTrends și a răspuns la toate întrebările pe care i le-am adresat. Cum vede el evoluția Kanal D, ce părere are despre noua grilă de programe, dar și ce show-uri preferă și cum se împacă cu noile tehnologii?
Cum a aratat anul 2014 pentru Kanal D? Cum este 2015, cum arata grila de toamna?
Haluk Kurcer: Kanal D si-a consolidat pozitia in ultimii ani, iar evolutia in 2015 este una spectaculoasa, inregistrand performante considerabile pe mai multe segmente: Kanal D este statia generalista cu cea mai mare crestere de la inceputul anului pana in prezent (+20%), pe targetul comercial. De asemenea, am inregistrat o crestere substantiala a numarului de GRP, reusind astfel sa atragem spectatori noi, un public echilibrat din punct de vedere demografic. Kanal D este lider de audienta pe anumite segmente orare, atat in Prime Time cat si in Day Time si suntem increzatori ca acest trend se va mentine.
In ceea ce priveste grila de programe, in 2015 am continuat sa oferim publicului Kanal D programe de calitate, cu care spectatorii rezoneaza si care le aduc acea doza de buna dispozitie si relaxare. In grila acestei toamne se regaseste noul sezon “Roata Norocului” – un show care a debutat cu rezultate foarte bune. Cu un prezentator nou, Bursucu, show-ul a ajuns la inima oamenilor inca de la prima editie.
A revenit in grila Kanal D grupul de umor Vacanta Mare cu noi sezoane – “Leana s-a intors” si „Comoara din Sadova”. De asemenea, productiile consacrate “Teo Show”, “Te vreau langa mine”, “WOWbiz”, “Asta-i Romania”, “Ochii din umbra”, Stirile Kanal D” au revenit cu subiecte atractive pentru telespectatorii nostri. Nu in ultimul rand, telespectatorii pot urmari seriale turcesti de succes precum un “Un destin la rascruce” si productia fenomen ”Furtuna pe Bosfor”. O surpriza a acestui sezon ar fi ca rubrica “Sabbagh in actiune” se va transforma intr-o emisie de sine statatoare. Cifrele de audienta ne-au indicat faptul ca o asemenea productie este asteptata de public.
Timebands >> | Whole day | ||
Channels | 2014 Jan-Sep | 2015 Jan-Sep | Growth |
Kanal D | 6,0 | 7,3 | 20% |
Pro TV | 19,1 | 18,8 | -1% |
Antena 1 | 14,7 | 14,7 | 0% |
Ce v-a multumit/nemultumit in ultimul an? Ati reusit ce v-ati propus?
H.K: Kanal D este o televiziune de succes bazata pe principii de business solide. Si, ca in orice business, cifrele iti spun daca ceea ce faci este bine sau daca mai ai de ajustat unele lucruri. Si cifrele noastre, atat cele de audienta cat si cele de vanzari, ne arata ca suntem pe drumul cel bun si ca am luat deciziile corecte.
Kanal D a avut cea mai mare crestere a audientei (13%) in PT, in randul publicului comercial, in perioada ianuarie – septembrie 2015, un procent semnificativ si care vorbeste de la sine despre rezultatele muncii unei intregi echipe. Bineinteles, vom munci in continuare sa mentinem trendul ascendent al statiei.
20:00-24:00 | |||
Channels | 2014 Jan-Sep | 2015 Jan-Sep | Growth |
Kanal D | 7,4 | 8,4 | 13% |
Pro TV | 22,5 | 23,2 | 3% |
Antena 1 | 13,9 | 13,7 | -1% |
Daca ati putea fura o emisiune de la concurenta care ar fi aceea?
H.K: Focus grupurile pe care le organizam constant sunt barometrul pentru alegerile pe care le facem. De exemplu, in acest moment exista pe piata multe talent show-uri destul de asemanatoare la principalii nostri competitori. Noi am obisnuit publicul cu productii diferite, specifice statiei si pozitionarii Kanal D. Nu poti creste un business in media cu un continut similar celui deja existent. Trebuie sa te diferentiezi, sa vii cu ceva nou. Noi am stiut asta de la inceput si ne-am luptat pentru o identitate proprie si avem o abordare de continut diferita.
Kanal D este un trendsetter pe piata aducand romanilor, de exemplu, seriale turcesti; avem o abordare diferita a reportajelor de la Stiri sau de la “Asta-i Romania!” si vedem ca modelul nostru este preluat chiar si la unele televiziuni de nisa.
La final, cel care alege este telespectatorul. Suntem atenti la ce doreste publicul nostru si dorim sa fim intotdeauna o alternativa de petrecere a timpului liber. Nu vom lua formate doar de dragul de a vedea daca al nostru va performa mai bine ca „al lor”. Credem in competitie si ne respectam competitorii, dar asta nu inseamna ca nu luptam in fiecare zi sa castigam audienta oferind publicului productiile pe care acesta si le doreste.
Ce va place cel mai mult in Romania si ce nu va place?
H.K: Pentru cineva care locuieste in Romania de 18 ani e foarte dificil sa raspunda la aceasta intrebare. Sunt foarte fericit alaturi de prietenii si colegii mei romani. Ce pot sa spun este ca ma simt aici, in Romania, ca acasa.
Ce ati schimba in industria media daca ati avea aceasta putere? Ce este putred?
H.K: Piata audiovizualului s-a schimbat dramatic in ultimii ani, odata cu debutul crizei economice mondiale. Lucrurile s-au modificat in toate ariile de business si toti depindem de conditiile de piata, de stabilitate financiara – cel mai important aspect atunci cand vorbim de crestere de business si de viitorul unei companii, inclusiv media. Nu cred ca este ceva putred in aceasta industrie.
Cred ca oamenii sunt mai precauti, companiile mai prudente. Televiziunea nu face exceptie. Cred ca ne sta tuturor in putere sa facem lucrurile mai bine, sa gasim solutii, chiar in situatii de criza. De cele mai multe ori, asemenea dificultati genereaza si mai multa creativitate. Indiferent de conditii, daca esti inconjurat de o echipa inovativa, determinata si optimista, nu ai cum sa nu reusesti. Iar crizele un dureaza la nesfarsit.
Cum arata profilul telespectatorului Kanal D?
H.K: Publicul unei statii TV nu se schimba semnificativ de la un an la altul. Continutul programelor noastre din 2015 ne-a adus insa o audienta tanara (18-24 Urban), echilibrata, incluzand si public masculin si, de asemenea, apartinand oraselor mari (numai din Bucuresti, 200 000 de persoane). Incercam sa oferim telespectatorilor nostri un continut atractiv, astfel incat sa rada, sa traiasca emotii alaturi de noi, sa se simta conectati la lume prin intermediul reportajelor si stirilor Kanal D.
Tot nu vreti sa aduceti competitii sportive (fotbal) pe Kanal D?
H.K: Nu scoatem din ecuatie aceasta posibilitate, am si avut in grila Kanal D asemenea competitii intr-o perioada cand cererea pe piata era considerabila. Dar am ajuns la concluzia ca sunt prea mari costurile raportat la veniturile si audientele inregistrate.
Optiuni personale…
Teo Show sau WOWBiz?
H.K: Ambele.
Stiri sau telenovele?
H.K: Ambele.
Maldive sau Antalya?
H.K: Aleg ambele destinatii.
Carte sau tableta?
H.K: Raman un traditionalist, desi nu sunt impotriva tehnologiei. Aleg cartea, dar port mereu tableta cu mine pentru ca e eficienta in business.
Fotbal sau tenis?
H.K: Orice sport este bun pentru mentinerea sanatatii. Imi place sa urmaresc si tenis, si fotbal, dar practic jogging.