Companiile care lucrează cu credit comercial – plata la termen a produselor sau serviciilor livrate – şi care ajung să aibă probleme la încasare, îşi pot îmbunătăţi fluxul de numerar prin reducerea duratei medii de întârziere la plată. O aplicaţie de automatizare a proceselor de business de la Wizrom Software permite reducerea în medie cu 37% a întîrzierilor la plată.
Experienţa ne-a demonstrat că automatizarea anumitor procese şi elimitarea riscului de eroare umană generează o îmbunătăţire a ratei de recuperare a plăţilor. Am calculat pe baza termenelor medii de plată şi a perioadei medii de întârziere, înainte şi după implementare, că aplicaţia noastră generează o reducere cu 37% a întârzierilor la plată”
Adrian Bodomoiu, Director General Wizrom Software
Potrivit Indexului European de Plăţi, România este în categoria ţărilor cu cel mai mare risc de întârziere a plăţilor, cu o întârziere medie de 182 de zile, în 2012. Este vorba de întârzieri la plata peste termenul stipulat în contract sau facturi.
Având în vedere această realitate, Wizrom a introdus în ultima versiune a soluţiei de ERP WizPro un modul de Business Process Management (BPM) care automatizează multe dintre procedurile de facturare şi recuperare a plăţilor. Printre aceste automatizări se numără transmiterea automată a facturilor, lansarea de avertismente la apropierea scadenţei, alerte de depăşire a scadenţei, emiterea şi trimiterea de scrisori către clienţi, respectiv lansarea de sarcini de recuperare a debitelor pentru echipele de vânzări şi financiară.
O altă funcţionalitate a BPM ajută utilizatorul ca, odată semnalat un client rău-platnic, aplicaţia emite alerte de blocare a serviciilor de prestat / produselor de livrat către clientul cu întârzieri. În funcţie de istoricul de plată al unui client, BPM poate calcula automat limite de credit comercial – valoarea maximă a produselor/serviciilor ce pot fi livrate pentru o anumită sumă dată.
Wizrom Software oferă şi soluţii care pot genera analize de tip Business Intelligence şi analiză predictivă din care să reiasă ce clienţi sunt susceptibili să înceteze colaborarea, respectiv ce clienţi vor deveni rău-platnici – în baza istoricului plăţilor.