Este adevarat. Cel mai mare motor de cautare din intreaga lume a fost de curand amendat de catre autoritatile germane pe motiv ca Google s-a ocupat de colectarea in mod ilegal a datelor personale, sustin cei de la fozo. Autoritatile celor doua state au declarat ca faimosul motor de cautare a utilizat masinile ce avea ca principal scop fotografierea strazilor pentru serviciul Google Maps – Street View, insa de fapt aceste masini se ocupau de strangerea datelor personale prin intermediul sistemului wi-fi, informeaza Bloomberg.
Intre 2008 si 2010, masinile Google de acest fel au colectate o impresionanta baza de date cu informatii personale, precum e-mail, parole private si fotografii, dupa cum a marturisit Johannes Caspar, oficialul responsabil cu supravegherea informatica a Hamburgului. De asemenea, el spune ca ceasta este cea mai puternica modalitate de violare a datelor personale.
Dar, pe de alta parte, Peter Fleisher, consilierul in ceea ce priveste domeniul securitatii la Google, a afirmat faptul ca stocarea acestor date private nu a fost altceva decat o greseala. El sustine faptul ca liderii proiectului in cauza nu au avut niciodata ca obiectiv aceasta colectare de informatii personale, ca nu le-au utilizat niciodata si ca nimeni nu a avut vreodata acces la ele.
Se pare ca aceasta pledoarie nu a fost insa una convingatoare, dat fiind faptul ca Google a mai fost amendat si de catre autoritatile franceze, in anul 2011, din exact acelasi motiv.
Asadar, sloganul Google ” Do no evil” incepe sa devina unul din ce in ce mai putin credibil. Aceste puternice lovituri in imaginea puternica si onesta pe care Google s-a straduit sa o consolodeze, zdruncina din temelii increderea consumatorilor in serviciile sale.
Secretismul cu care ne-a obisnuit Google, mai ales atunci cand vine vorba de algoritmii utilizati in ranking si mult cautati de specialistii SEO ce conduc procesele de optimizare website, dorinta de a nu impartasi informatii care doar acum cativa ani erau disponibile pentru toti utilizatorii insa de curnd sunt din ce in ce mai “not provided” ne poate duce cu gandul la faptul ca sloganul Google s-a schimbat intre timp. Voi ce credeti?