Născuți într-o lume interconectată și cu acces imediat la orice informație, Millennials-ii își fac bine temele înainte de a lua orice decizie de cumpărare, arată studiul calitativ realizat de EXACT Cercetare și Consultanță la sfârșitul anului 2015. Ei sunt <passionate online researchers>, în căutare de informații de orice fel.
Conform studiului derulat, membrii Generatiei Y apelează la internet în primul rând pentru a ține pasul cu lumea și știrile și pentru a obține informații referitoare la hobby-urile ori temele lor de interes. În al doilea rând, ei folosesc internetul pentru a găsi informații referitoare la produsele care îi interesează (de la dispozitive și până la mașini etc.) și activități legate de petrecerea timpului liber: evenimente, filme, restaurante etc. Pentru această generație, internetul este de asemenea popular pentru informații de sănătate, site-uri cu locuri de muncă și tot ceea ce ține de călătorii (păreri, sfaturi, rezervări online).
Facebook – rețeaua socială preferată de Generația Y
“Crescând cu smartphone-uri, tablete și Wi-Fi și fiind tot timpul în legătură cu oamenii și problemele care îi interesează, acești adulți sunt extrem de activi, influenți, multi-channel și cross-platforms sharers. Ei au cea mai mare penetrare când privim spre social networking, cele mai mari rate de utilizare fiind înregistrate în cazul Facebook. Această platformă este preferată pentru informații referitoare la prieteni, pentru a găsi lucruri care să-i distreze (cum ar fi texte amuzante, articole sau video-uri) și pentru știri”, afirmă Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului.
Generația Y s-a născut într-o lume a dezvoltării tehnologice și a crescut înconjurată de o multitudine de dispozitive și gadget-uri. Membrii ei preferă să comunice prin rețele sociale, mesaje text și e-mail, dar și prin canalele tradiționale de comunicare. Acești adulți s-au maturizat comunicând electronic, de aceea le place și se așteaptă să beneficieze de mobilitate în comunicare. Dorința lor este de a obține ceea ce au nevoie, independent de zona geografică în care se află.
Tehnologiile interactive (de la smartphone-uri, la site-uri și aplicații mobile) trebuie să le asigure reprezentanților acestei generații experiențe unice, eficiente, care să nu necesite însă efort din partea utilizatorului și nici implicarea unei terțe părți. Studiile arată că, contrar percepției conform căreia membrii Generației Y pot face orice să funcționeze, ei nu vor aloca timp accesării unui site sau aplicație ce nu funcționează perfect, chiar dacă informația le este de interes.
În plus, cercetările derulate arată că „Mobile” este platforma aleasă de Generația Y: 50 % din e-commerce devine în 2015 m-commerce datorită smartphone-urilor și tabletelor.
Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare și Consultanță prin intermediul a 12 Focus Grupuri, la care au participat adulti cu vârsta cuprinsă între 25-35 de ani. Focus Grupurile au avut loc în București, în intervalul 16-27 noiembrie 2015.