Uncategorized

Gadgeturile smart, internetul şi românii

Samsung_UHDTV_PhotoUn studiu realizat de divizia locală a producătorului de electronice Samsung a arătat că peste 60% dintre cei intervievaţi sunt interesaţi să achiziţioneze unul sau mai multe device-uri de acest tip în următoarele 12 luni.

Studiul, care face parte din iniţiativa „Live Smart” a Samsung Electronics România, a fost efectuat în luna iulie, pe un eșantion de peste 450 de respondenți din rândul utilizatorilor de Internet din cele mai mari 10 oraşe din România, cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani.

Astfel, 22,9 % dintre respondenţi s-au arătat interesaţi să achiziţioneze un Smart TV, 28,7 % un smartphone, iar 27,6% o tabletă. GALAXY S4 zoom Lifestyle (1)

„Rezultatele acestui studiu confirmă interesul în creştere pentru device-urile smart în rândul consumatorilor români, tehnologia oferind astăzi noi oportunităţi de comunicare, interacţiune şi dezvoltare. Samsung, lider în domeniul inovației tehnologice, va continua să le aducă consumatorilor soluții care să răspundă nevoilor lor specifice şi care să îi ţină mereu conectaţi la ceea ce este important pentru ei”, a declarat Mihaela Stănoiu, Marketing Manager Samsung România.

Device-urile smart au cunoscut o creştere importantă în ultimii ani, aproximativ 97% dintre utilizatorii de Internet din orașele mari din România deținând astăzi un smartphone, 38% o tabletă, 16% un Smart TV și 2% o cameră Smart, conform studiului realizat.

Dintre funcțiile telefoanelor inteligente, pe lângă cele standard, românii folosesc cel mai mult smartphone-urile pentru a accesa Internetul (84%), pentru a verifica starea vremii (52%), pentru a intra pe rețele de socializare (49%) sau pentru mesageria instant (45%). În plus, studiul a relevat faptul că 57% dintre utilizatorii acestor dispozitive își doresc să fie în permanență conectați la Internet, pentru a accesa căsuța de mail. Pe de altă parte, doar 20% dintre utilizatori utilizează telefonul pentru a accesa aplicații dedicate, de la cele pentru tranzacții online până la cele dedicate sportului.

GALAXY Note 8.0_1Şi în cazul tabletelor, principala funcție utilizată, conform rezultatelor studiului, este navigarea pe Internet. Astfel, 95% dintre respondenţi accesează de pe tabletă Internetul, iar 61,5% accesează reţelele de socializare, în timp ce doar 41% dintre respondenți au menționat că știu toate funcțiile disponibile pe tableta lor și au încercat să le acceseze cel puțin o dată. Dintre respondenţii la acest studiu, 37,5% deţin o tabletă.

În ceea ce privește televizoarele Smart, printre funcțiile și aplicațiile folosite cel mai des se numără: YouTube (57%), navigarea pe Internet (50%) şi conectarea cu alte dispozitive – smartphone, tabletă (46%). Pe de altă parte, 55% dintre non-utilizatorii de Smart TV au menţionat ca sunt foarte atraşi de ideea de a accesa Internetul direct de pe TV.

Totodată, studiul efectuat arată că bărbații sunt mai interesați de tehnologie decât femeile, nivelul de utilizare și intenția de achiziție sunt mai mari în rândul acestora pe categoriile Smart TV și tabletă, așa cum relevă studiul. Smartphone-urile sunt utilizate deopotrivă de barbați și de femei și într-o proporție mai mare de persoanele tinere: toți cei din categoria 18-24 ani intervievați au menționat că sunt utilizatori de smartphone.

Studiul inițiat de Samsung are rolul de a evidenția comportamentul utilizatorilor de dispozitive Smart și urmărește tendințele consumului de conținut în contextul mobilității din ce în ce mai crescute. Deși piața de device-uri smart este în creștere exponențială, consumatorii nu uitilizează deocamdată toate funcţiile device-urilor achiziţionate.

„Rezultatele studiului sunt încurajatoare având în vedere noutatea acestor produse pe piaţă şi arată viteza cu care consumatorii români au adoptat noile tehnologii. Astfel, ne aşteptăm la un număr din ce în ce mai mare de utilizatori de device-uri smart, cât şi la o creştere a consumului de aplicaţii”, a adăugat Stănoiu.

Samsung Electronics Co. este lider mondial în tehnologie. Compania are 236.000 de angajați în 79 de țări și are vânzări anuale care depășesc 187,8 de miliarde de dolari.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button