A doua oprire din lunga călătorie a Formulei 1 pe continentul american are loc în capitala Mexicului, Mexico City, înainte ca circul să se mute apoi la Sao Paulo pentru a încheia seria de trei curse consecutive.
Pe circuitul numit în onoarea fraților Pedro și Ricardo Rodriguez, pneurile disponibile sunt C3 ca Hard, C4 ca Medium și C5 ca Soft, un pas mai moale decât în trecut, așa cum s-a întâmplat deja anul trecut, decizia fiind luată pentru a deschide mai multe opțiuni strategice pentru cursă.
Prima zi de acțiune pe circuit, vineri 25 octombrie, va fi ușor diferită de cea obișnuită. A doua sesiune de antrenamente libere va fi dedicată în întregime validării compozițiilor mai moi din gama Pirelli 2025 (C4, C5 și C6) în ceea ce se numește un test de competiție. Sesiunea este prelungită cu 30 de minute, ajungând la 90, iar toți piloții și echipele vor trebui să urmeze un program specific stabilit de inginerii Pirelli. În afară de alocarea de pneuri slick specifică Marelui Premiu (două seturi de hard, trei de medium și șapte de soft, cu unul mai puțin decât de obicei), fiecare pilot va avea două seturi suplimentare de pneuri: unul va fi identic cu cel disponibil pentru weekend, pentru a servi drept referință, în timp ce celălalt va fi o opțiune prototip 2025, atât în ceea ce privește compoziția, cât și construcția – de fapt, acesta din urmă a fost deja omologată în septembrie.
Aceste două seturi nu vor avea benzi de culoare pe pereții laterali. Planul este ca programul să includă un stint rapid și o cursă lungă pentru fiecare set, fiecare echipă parcurgând același număr de tururi cu aceeași cantitate de combustibil la bord, în funcție de tipul stintului. Singura excepție va fi în cazul în care un pilot de curse obișnuit este înlocuit pentru FP1 de un pilot tânăr. Acești piloți vor efectua testul Pirelli doar pentru 60 de minute din FP2 și vor avea la dispoziție un set suplimentar de pneuri cu compoziție medie pentru a recupera cât mai multe date pentru restul weekendului. Toate datele testelor vor fi apoi analizate de inginerii Pirelli pentru a ajusta caracteristicile compozițiilor înainte de testul de grup de la Abu Dhabi, care începe în marțea de după ultima rundă a campionatului 2024. Aceasta înseamnă că echipele vor trebui să își pregătească mașinile pentru calificări și cursă în decurs de două ore: FP1 vineri și FP3 sâmbătă.
Pista Hermanos Rodriguez are o lungime de 4,304 km, 17 viraje și o suprafață puțin severă pentru pneuri. În acest an, promotorul a reasfaltat secțiunea dintre virajele 12 și 15 în sectorul al treilea. Asfaltul foarte neted și faptul că pista este foarte puțin folosită înseamnă că nivelul de aderență este destul de scăzut la începutul weekendului, iar evoluția pistei este foarte ridicatăp, devenind din ce în ce mai cauciucată cu cât mașinile rulează mai mult.
Mexico City este situat la peste 2000 de metri deasupra nivelului mării, iar aerul rarefiat influențează performanțele mașinilor, reducând forța de apăsare aerodinamică generată de mașini. Una dintre consecințele acestui fapt este că vitezele maxime atinse sunt foarte mari, în ciuda unei configurații care, de fapt, pare tipică pentru circuitele care necesită forță de apăsare maximă – recordul de viteză a fost stabilit aici în 2016, când Valtteri Bottas de la Williams-Mercedes a fost cronometrat la 372,5 km/h – chiar dacă nivelul de graining este de obicei destul de ridicat. În plus, pe cele mai lungi linii drepte, cea principală și cea dintre virajele 3 și 4, temperatura pe suprafața pneurilor tinde să scadă destul de repede, iar piloții trebuie să fie foarte atenți la frânare, în special în virajul 1, pentru a evita blocarea roților și prin urmare, deteriorarea pneurilor.
În ceea ce privește strategia, aceasta este de obicei o cursă cu o singură oprire. Anul trecut, majoritatea piloților au încercat să gestioneze Medium pentru a prelungi cât mai mult posibil primul stint. Un Safety Car și un steag roșu ulterior, după ce Kevin Magnussen a ieșit de pe pistă cu Haas, au însemnat că aproape tot plutonul a folosit trei seturi de pneuri într-o cursă care a fost împărțită în două.
Formula 1 a fost întotdeauna foarte populară în Mexic, chiar dacă aici au avut loc doar 23 de curse de campionat, toate pe acest circuit din capitală, inaugurat în 1962. Cursele au avut loc în trei perioade: din 1963 până în 1970, din 1986 până în 1992 și din 2015 încoace. În 2021, Marele Premiu al Mexicului a fost redenumit după numele orașului.
Au existat 15 câștigători diferiți de-a lungul celor 23 de ediții ale acestei curse. Max Verstappen este cel mai de succes pilot cu cinci victorii, echipa sa Red Bull având același număr în fruntea clasamentului echipelor. Jim Clark a plecat din pole position cel mai des (de patru ori), în timp ce Lewis Hamilton are cele mai multe clasări pe podium, cu șase. Dintre constructori, Lotus, cu 6 piloți, are cele mai multe pole-uri, iar Ferrari este liderul clasărilor pe podium, cu 12.