Trendul ultimilor ani arată că tot mai multe companii de pe piața locală sunt în căutare de specialiști în resure umane și, de asemenea, de agenți de vânzări. Cele două specializări au trei mari avantaje – dezvoltarea continuă în carieră și posibilitatea de a urca pe scară ierarhică în cadrul companiilor, cât și venituri motivante. Mai mult de atât, în cazul agenților de vânzări, veniturile sunt direct corelate cu efortul depus. Practic, cu cât volumul de muncă este mai mare, cu atât și beneficiile sunt mai mari.
Pentru a veni în sprijinul pieței muncii ce are nevoie continuă de astfel de specialiști, dar și pentru a susține persoanele care își doresc un job, Academia de Studii Economice (ASE) din București va oferi, în perioada următoare, cursuri acreditate de ANC (Autoritatea Națională pentru Calificări) în cadrul unui program integrat pentru intervenții active de ocupare – „e-CarieraTa”. Printre acestea se numără și cursurile gratuite de manager resurse umane și agent vânzări care se vor desfășura în perioada ianuarie/februarie 2015.
Absolvenți de studii superioare pot opta pentru cursul de manager resurse umane, iar cei cu studii medii pot alege cursul de agent vânzări.
Cursurile sunt dedicate exclusiv șomerilor și persoanelor fără loc de muncă și se vor desfășura la Bușteni. Transportul, cazarea și masa sunt gratuite și asigurate prin proiectul „Resurse umane pentru o creștere inteligentă și inclusivă în sectorul serviciilor”. La sfârșitul cursului, cursanții vor primi un certificat de absolvire însoțit și de un supliment descriptiv, ambele eliberate sub egida Ministerului Educației Naționale și Ministerului Muncii. Absolvenții vor primi, totodată, o subvenție pentru participarea la curs în valoare de 320 de lei și, la finalul cursurilor, vor fi sprijiniți prin servicii de mediere să își găsească un loc de muncă.
De menționat că un curs de manager resurse umane costă între 600 lei și 1.000 lei, însă, datorită Programului integrat pentru intervenții active de ocupare „e-CarieraTa”, Program Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, cofinanțat din Fondul Social European, acesta este oferit gratuit.
Competențe dobândite în urma cursurilor
La cursul de manager resurse umane, șomerii sau persoanele fără un loc de muncă pot afla informații elementare, despre rolul managerului de resurse umane, ce atribuții are acesta, dar și detalii specifice despre cum se face comunicarea în organizații, planificarea resurselor umane, recrutarea și selecția, adaptarea, evaluarea și motivarea salariaților, dar și legislația cu privire la întocmirea, modificarea și încetarea contractelor individuale de muncă.
Echipa cursului este formată din lectori și formatori selectați de către Academia de Studii Economice din București, care vor preda despre gestionarea strategică a resurselor umane – politici, planuri de dezvoltare, bugetare, tehnici de comunicare, tehnici de negociere, managementul schimbării, dar și cursuri despre sistemelor de monitorizare a relațiilor de muncă (regulament intern, ROF, fluxuri informaționale).
Pe de altă parte, persoanele fără un loc de muncă sau șomerii care vor să devină buni “vânzători” trebuie să dețină câteva atribute importante precum înalte capacități de negociere, de înțelegere verbală, de exprimare orală, originalitate, sensibilitate la probleme, comportament analitic, cu puternice capacități de sinteză, comportament de liberă inițiativă exprimat prin abordarea și soluționarea originală a unor probleme existente, cunoașterea unei limbi străine de circulație, preferabil limba engleză, precum și cunoștințe privind modul de execuție al sarcinilor.
În urma cursurilor, aceștia din urmă pot dobândi competențe noi, de comunicare interactivă, derulare a vânzării produselor specifice, negociere a condițiilor de vânzare, asigurare a serviciilor post-vânzare, desfășurare a activităților de merchandising, promovare a imaginii firmei, prospectare a pieței și de monitorizarea a clienților.
Șomerii sau persoanele care nu au un loc de muncă și sunt interesate de aceste cursuri gratuite se pot înscrie aici: http://www.e-carierata.ro/pages/apply#ApplicantApplyForm
și/sau completa chestionarul de aici:
https://docs.google.com/forms/d/1GlFeNjLOHrGfboaqeRgviJpduKj77yHIK3Rejg24zuU/viewform
În maxim 48 de ore, comunicarea va fi preluată de un Consilier de orientare profesională cu ajutorul căruia vor derula acțiunile premergătoare participării la curs. Birourile pentru implementare unde grupul țintă se poate înscrie și poate să fie consiliat sunt în Slatina, Craiova și București.
Pentru a fi la curent cu cele mai noi informații cu privire la derularea sesiunilor de formare: perioada, locația și cursurile previzionate, cei interesați se pot abona la: http://www.e-carierata.ro/#NewsletterHomeForm