InterviuriTravelTrends

Cocktail Holidays vrea să plimbe românii în extrasezon la arabi și la schi în Franța. Cum se face selecția destinațiilor noi?

Touroperatorul Cocktail Holidays, unul dintre jucătorii medii de pe piața locală de profil, vizează pentru acest an o creștere a cifrei de afaceri de circa 5%, de la 15 milioane de euro, valoarea înregistrată la finalul anului 2014.

Potrivit lui Dan Goicea, directorul general al agenției (o afacere de familie pornită în 1993), piața românească de travel înregistrează anual o creștere constantă de 10%.

“Din ce am observat până acum, avem o creștere a numărului de turiști. Piața românească este foarte mult influențată de evenimentele sociale sau politică, însă cum acest an alegerile turiștilor sau numărul lor nu suferă din această pricină”, a declarat reprezentantul Cocktail Holidays.

Însă, conform informațiilor acestuia, prețurile pachetelor turistice au intrat pe o pantă descendentă. Astfel, dacă în 2014, la nivelul lunii aprilie, prețul mediu al unui sejur era de 628 de euro, la nivelul lui 2015, prețul mediu scăzuse la 604 euro.

“Dacapitalizarea populației și oferta mai mare de pe piață sunt principalele motive pentru această scădere a tarifelor. Turiștii și-au consumat resursele”, mai spune Goicea.

Acesta poate fi și un alt motiv pentru care turiștii români au început să fie tot mai mult amatori de early booking, preferând să cumpere din timp vacanțe mai ieftine în destinațiile pe care și le doresc. În plus, pe lângă  facilitățile de plată (ca multe alte agenții de pe piață, Cocktail Holidays permite plata în rate sau prin utilizarea cardurilor de credit – cel mai apreciat este cel de la Credit Europe Bank -), românii au înțeles faptul că organizarea timpurie a sejururilor le permite o varietate mai mare de oferte.

“Pentru că nu avem o piața atât de mare precum Germania, de exemplu, unde 40 de milioane de persoane fac câte 3 vacanțe pe an, noi intrăm după alte țări care au volume foarte mari. Așa că nu mai avem garanția că găsim cazare sau că este bună. În plus, early booking garantează și un preț mai mic”, afirmă Dan Goicea.

iordania

Iordania, în premieră

Astfel, la nivelul agenției pe care acesta o conduce, ofertele early booking aduc circa 30 – 40% din încasări. Veniturile sunt completate din oferte speciale, last minute (circa 7-8% din totalul veniturilor) și ofertele normale.

Din păcate însă, din experiența sa, Goicea a observant faptul că românii sunt destul de reticenți în a mai pleca în vacanță în perioada noiembrie – decembrie (până la Crăciun). În plus, cum în lunile septembrie-octombrie se opresc sejururile în Mediterana (deja apa nu mai este potrivită pentru baie), omul de afaceri s-a hotărât să aducă și alte destinații în portofoliul agenției.

Astfel, a început să mizeze iar pe Egipt (Sharm el Sheikh – 300 de persoane și-au petrecut vacanța de Paște în această stațiune – și Hurghada), iar din acest an, mai precis din luna septembrie, va introduce charterele spre Iordania. Turoperatorul Cocktail Holidays estimează că peste 1.300 de români vor merge anul acesta, după introducerea charterului, în vacanţă în Iordania. Pentru a le facilita accesul, autorităţile iordaniene au renunţat, din 21 mai, la viza de intrare pentru ei.

Pachetele turistice de opt zile cu șapte nopți de cazare pornesc de la 560 de euro, incluzând transportul cu avionul, cazarea la hoteluri de trei, patru sau cinci stele, transferuri, asistență turistică, asigurare medicală și storno.

Zborurile charter vor fi operate de compania Tarom, cu plecare doar din Bucureşti, spre Aqaba, staţiunea iordaniană de la Marea Roşie, în fiecare marţi.

“În premieră pentru piaţa românească, excursiile opţionale vor fi cumpărate concomitent cu sejurul în Iordania, de la agenţiile din România. În toate tururile, turiştii vor fi însoţiţi de un ghid vorbitor de limba română. Astfel vor cunoaşte Iordania şi altfel decât o ştiau până acum, ca reper în circuitele istorice şi religioase din Orientul Mijlociu”, spune Dan Goicea.

Pachetele Cocktail Holidays includ cele mai bune hoteluri de trei, patru şi cinci stele din Aqaba şi de la Marea Moartă, care au centre spa, piscine, restaurante cu meniu internaţional sau specific iordanian, locuri de joacă pentru copii, etc. Pachetul care include un hotel de trei stele porneşte de la 560 de euro, pentru un hotel de patru stele de la 614 euro, pentru un hotel de cinci stele de la 825 de euro.

Securitate și tarife bune

“Atunci când lansăm o ofertă nouă plecăm de la cerere”, își motivează Goicea alegerea de a introduce Iordania pe lista noilor destinații pentru acest an. În plus, la alegerea destinațiilor contribuie și alți factori: securitatea țării, calitatea serviciilor – primare și conexe (posibilități de distracție și cumpărături), prețul serviciilor (comparativ cu alte destinații).

„Iordania este o destinaţie sigură şi complexă şi din acest motiv au fost create pachete de vacanţă cu şapte nopţi în Aqaba sau patru nopţi în Aqaba şi trei la Marea Moartă sau şapte nopţi la Marea Moartă. Turiştii vor putea astfel să combine relaxarea cu plimbările în locurile istorice care fac din Iordania o destinaţie de excepţie”, precizează Goicea.

În plus, turiștii experimentați au început deja să caute ofertele pentru Revelion. Astfel, dacă anii trecuți se cereau foarte mult sejururile în Maldive și Mauritius, Goicea estimează ca în acest an vedetele să fie Madeira și, din nou, Mauritius.

Totodată, agenția lucrează și la pachetele de schi, dorind să ducă turiștii români în stațiunile din Franța. “Românii merg singuri, deja în Austria sau Bulgaria. Noi le oferim alternativa pe pârtiile din Franța. Printre avantaje se numără faptul că, dacă sunt mai mulți prieteni se pot combina la cazare, iar hotelurile sunt deja pe pârtii, deci nu mai au nevoie de transport zilnic până acolo. În prețul pachetelor vom include transportul, cazarea, transferul la hotel, ski pass-ul și chiar echipamentul de schi”, a precizat Ana Goicea.

franta schi

Tot Grecia e vedetă

Revenind la vara acestui an, Grecia rămâne vedeta vacanțelor turiștilor români. În topul destinațiilor cumpărate de către români prin pachete charter conduc insulele grecesti, precum Creta, Rhodos, Kos, Santorini, Corfu, Mykonos și Zakynthos, urmate de Turcia (Antalya și Bodrum) și Spania (Palma de Mallorca și Tenerife). Anul trecut, Cocktail Holidays a trimis 24.000 de turiști români în vacanțe de tip charter, 13.000 dintre aceștia alegând destinații din Grecia.

“Am fost deschizători de drumuri. Ne-am dorit să avem mereu destinații noi, iar la cel mult doi ani deschidem o nouă rută. De exemplu, anul trecut am lansat Zakynthos cu plecare din Cluj și Chania cu plecare din București și Cluj”, a mai spus Dan Goicea.

Prompt Service Travel Company a fost înființată în urmă cu 22 de ani. Cocktail Holidays este brandul turistic al Prompt Service Travel Company, lansat în urmă cu 11 ani. Turoperatorul a mers pe diversificarea destinațiilor de charter încă din 1995, când a introdus primele sejururi directe către Creta. De 22 de ani, oferta de chartere a Cocktail Holidays s-a dezvoltat, în prezent, compania operând peste 25 de destinații charter. Din 2005, compania a început operarea charterelor din afara Bucureștiului. În prezent, Cocktail operează chartere din București, Cluj-Napoca, Iaşi.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button