EY anunţă lansarea Centrului global de Excelenţă pentru Afacerile de Familie, o nouă resursă online de know-how şi expertiză: www.ey.com/familybusiness. Noul centru este ilustrativ pentru experienţa îndelungată şi dedicarea cu care EY colaborează împreună cu afaceri de familie din întreaga lume, oferindu-le acces la informaţii valoroase precum şi la echipele de consultanţi care să-i ajute să îşi crească afacerile şi să le asigure succesul timp de generaţii.
Peter Englisch, lider global al departamentului pentru Afaceri de Familie al EY, spune: „La EY avem peste 90 de ani de experienţă şi o reţea profesională ce acoperă 140 de ţări. Astfel, ştim că multe dintre afacerile de familie din ţări diferite se bucură de acelaşi tip de avantaje competitive sau se confruntă cu acelaşi gen de dificultăţi. În prezent, 90% dintre clienţii EY sunt afaceri private sau afaceri de familie”.
Centrul de excelenţă pentru Afaceri de Familie asigură accesul la modelul de analiză dezvoltat de EY, numit „ADN-ul creşterii afacerilor de familie”. Modelul are un număr de arii de focus care sunt relevante pentru Afacerile de Familie, cum ar fi: administrarea capitalului, atragerea de talente, susţinerea creşterii şi a profitabilităţii, administrarea riscurilor, pregătirea transferului către generaţia următoare de antreprenori şi optimizarea fiscală.
În România, afacerile de familie au prins avânt în perioada interbelică, dar şi-au întrerupt misiunea antreprenorială mult prea devreme pentru a putea dezvolta o tradiţie în acest sens. Astăzi, afacerile de familie reprezintă o mare parte a companiilor private din România. Dacă cele mai multe sunt de mică anvergură, există însă business-uri de familie care au luat amploare şi s-au dezvoltat cu mare succes, devenind companii recunoscute la nivel naţional şi internaţional. În acest moment, vorbim deja despre o a doua generaţie de antreprenori, care se pregăteşte să preia afacerile de familie create în ultimii 20 de ani. Transferul între generaţii se face acum de la antreprenori care s-au născut şi au fost educaţi înainte de anii ’90 spre o generaţie care a evoluat într-un mediu fundamental diferit, expuşi într-un ritm foarte rapid la schimbări culturale”
Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România
În contextul economiei de astăzi, în care companiile caută noi căi de creştere, Centrul EY pentru Afaceri de Familie devine un punct valoros de conexiune şi informaţii pentru întreaga reţea globală de afaceri de familie. Astfel, ori de câte ori cineva este în căutarea unei oportunităţi, are acces la întreaga reţea şi la tot capitalul de know-how, expertiză şi consultanţă care poate fi accesat imediat: www.ey.com/familybusiness.