Street style? Da, anul trecut. Bikini tanga? Clar nu. Chiar și moda jeans-ilor skinny pare să se apropie de final dacă e să ne luăm după cele 6 miliarde de întrebări legate de cele mai populare trenduri în modă ale acestui an postate pe motorul de căutare Google.
Potrivit celor mai recente informații furnizate de companie și citate de The New York Times, se pare că o mare parte dintre consumatori caută în acest an detalii despre fuste din tulle (popularitatea acestor fuste a crescut cu 34% în perioada ianuarie 2014-ianuarie 2015, cele mai populare căutări fiind pentru culorile clasice, alb și negreu), fuste de lungime medie (căutările pentru fustele midi au crescut de 9 ori în ultimii trei ani), pantaloni de tip palazzo (acea fusta pantalon) sau cu turul jos.
Totodată, Google și-a propus să strângă datele legate de căutările fashion în două rapoarte anuale care să îi permită, în scurt timp, să devină un jucător important pe segmentul e-commerce. În același timp, compania a început să colaboreze cu o serie de retaileri importanți din lume, precum Calvin Klein, pentru a le oferi acestora informații la zi despre ceea ce își doresc consumatorii, informații pe care companiile din fashion să le poată integra în strategiile de dezvoltare ale colecțiilor.
“Ne dorim foarte mult să avem un puternic rol de consultanți digitali pentru brandurile noastre, nu doar o companie care să ofere publicitate online”, a declarant Lisa Green, șeful echipei Google de fashion și luxury.
Pentru moment, Google va oferi baza de date gratuit retailerilor și celor care urmăresc ultimele tendințe din modă, în speranța că va atrage un număr destul de mare de parteneri pentru proiectele viitoare.