“Your mark on the web” este motto-ul pe care Mircea Săplăcan, Director General al Emiral Media încearcă să îl imprime și clienților săi. Încearcă să iasă din tipare și le promite mai mult decât un site, o platformă ideală pentru a-și promova și impune imaginea în spațiul virtual. Cum a trecut acest business prin criză și cum vede el evoluția site-urilor?
Mircea Săplăcan: Emiral Media este un rezultat al experienței profesionale dobândite în primii ani de muncă la trei firme interesate de promovare, cercetare de piață și marketing. Pe lângă acest factor, a mai contat pasiunea pentru tehnologie și marketing online. M-a preocupat să acumulez cât mai multe noțiuni de grafică, web, seo, astfel încât să controlez pârghiile necesare pentru promovarea unei afaceri în mediul online. Altfel spus, povestea din spatele emiral.ro este consultanță de marketing oferită gratuit pentru orice proiect abordat.
Am înțeles importanța abilităților tehnice și creative, dar preocuparea principală a fost de a ne înțelege clienții și ceea ce-și doresc; de a veni în întâmpinarea dorințelor lor și de a căuta împreună noi oportunități care să ne conducă spre un succes reciproc.
Gadget & Trends Magazine: Cum a trecut acest business peste criza? Care au fost pașii câștigători?
Mircea Săplăcan: A fost criză? În tot acest timp, Emiral Media și-a dezvoltat portofoliul de clienți, am mărit echipa, ne-am transferat activitatea într-o locație ultracentrală și abordăm categorii noi de proiecte, cu optimism și curaj. Criza este în egală măsură o oportunitate, un prilej de a demonstra (ție și clienților) că poți face față neprevăzutului și în același timp, este șansa de a-ți pune în valoare competențele.
Firmele au ales să reducă bugetul de marketing, ceea ce a rămas fiind direcționat către investiții cu rezultate rapide și cuantificabile. Aici avem un avantaj competițional.
Gadget & Trends Magazine: Care sunt planurile pentu urmatoarea perioadă?
Mircea Săplăcan: Specializarea colegilor prin participarea la training-uri, pentru că resursa umană reprezintă adevăratul capital al unei firme. Apoi preconizăm dezvoltarea unui proiect propriu, prin care să punem în valoare experiența dobândită în acești ani.
Gadget & Trends Magazine: Care a fost cel mai greu proiect?
Mircea Săplăcan: Am avut proiecte de o complexitate de bun simț, aș putea spune. Clienții sunt cei grei. Dar oricât de „grei” ar fi, le suntem recunoscători, întrucât datorită lor am juns să ne autodepășim.
Gadget & Trends Magazine: Ce site-uri preferă firmele? Se orientează mai nou spre online?
Mircea Săplăcan: Firmele preferă site-urile care să-i evidențieze și să-i poziționeze pe piață. Apoi, sunt interesați de site-uri care să le aducă vânzări, clienți, să-i pună în relație cu parteneri serioși de afaceri.
Gadget & Trends Magazine: Văd site-ul ca pe o investițe sau ca pe o cheltuială?
Mircea Săplăcan: Consultanța oferită de noi are scopul de a transforma cheltuiala în investiție. Majoritatea clienților își doresc un site care să existe în virtutea inerției, iar apoi se întreabă de ce nu au beneficii. Dar, site-ul este un intrument! El trebuie tratat întotdeuna ca mijloc, niciodată ca scop în sine. Apoi contează foarte mult realizarea site-urilor, calitatea lor, însă promvovarea, atragerea de vizitatori targetați și interacționarea cu aceștia reprezintă adevărata provocare.
Gadget & Trends Magazine: Cum percep comercianții romani comerțul online?
Mircea Săplăcan: Aș zice că din ce în ce mai bine. Dar puțini își iau toate măsurile pentru a-și maximiza șansele de a vinde. Iar și mai puțini sunt dispuși să accepte în întregime recomandările făcute, ori o afacere online are prea puține în comun cu una clasică.
Gadget & Trends Magazine: Cum s-au schimbat preferințele antreprenorilor români cu privire la look-ul și funcționalitatea unui site?
Mircea Săplăcan: Nu s-au schimbat. Se preferă în continuare site-urile care abundă în informații și e o adevărată provocare să ne convingem clienții că „less is more”, că timpul petrecut de vizitatori online este într-o continuă scădere și trebuie valorificat la maxim.
– Ce alte pasiuni aveți?
Atletism și dansuri. Câștig deconectare, condiție fizică și inspirație cu ajutorul celor două hobby-uri.
– Cel mai îndepărtat loc din lume în care ați ajuns?
Uneori România îmi pare locul cel mai îndepărtat din lume.
– Cât de mult puteți renunța la telefonul mobil?
Ca un pariu? Un exercițiu de voință? Altfel de ce aș renunța la telefonul mobil?! „Satul global” anunțat de McLuhan a devenit deja certitudine, iar într-o eră dominată de informație, de bit – ”cunoașterea înseamnă putere”.
– Android sau iOS? Samsung sau iPhone?
Android și iOS. Android pentru că îmi permite să fiu la curent cu ultimele aplicații, să observ tendințele, iOS pentru funcționalitățile consacrate.