Canon se menţine pe primul loc mondial, pentru al zecelea an consecutiv (din 2003 până în 2012), în funcţie de cota de piaţă deţinută pe segmentul de camere foto digitale cu obiective interschimbabile.
Pe lângă obiectivele interschimbabile, Canon dezvoltă, totodată, şi propriile componente cheie – senzori CMOS şi procesoare de imagine – integrate în camerele digitale produse de companie, încorporând cele mai avansate tehnologii în seria de top EOS-1D. Folosind aceste tehnologii şi pentru alte modele, Canon a creat cu succes o gamă puternică de produse, care răspunde eficient nevoilor unui număr mare de utilizatori, de la profesionişti, la începători şi entuziaşti, ceea ce a permis companiei să-şi menţină cea mai mare cotă de piaţă.
În 2003, atunci când camerele SLR digitale se aflau în faza incipientă, Canon a lansat modelul inovator EOS 300D Digital, o cameră compactă, uşoară şi simplu de folosit, ce a deschis calea creşterii pieţei de SLR-uri digitale şi, în acelaşi timp, a atras cea mai mare cotă din piaţa globală. De atunci, compania Canon a lansat un număr de modele destinate utilizatorilor avansaţi, care oferă cele bune nivele de performanţă pentru această clasă, inclusiv seria EOS 5D, model care a deschis drumul înregistrărilor video cu camere DSLR.
În 2012, Canon a aniversat 25 de ani de la introducerea sistemului EOS şi a marcat cel de-al zecelea an consecutiv în calitate de lider de piaţă. De asemenea, compania a lansat mirrorless-ul EOS M, destinat extinderii bazei de utilizatori începători ai produselor Canon, EOS 6D cel mai mic şi cel mai uşor DSLR din lume, echipat cu un senzor CMOS de 35mm full-frame, model care a contribuit la creşterea segmentului de utilizatori amatori avansaţi.
Anul acesta, Canon a lansat EOS 100D, cel mai mic şi mai uşor DSLR din lume, prevăzut cu senzor APS-C, susţinând astfel seria de produse a celui mai important brand din industrie şi, în acelaşi timp, ţintind cel de-al unsprezecelea an consecutiv în calitate de lider mondial al pieţei.
Cu o istorie a producţiei de camere foto ce datează încă de la fondarea companiei, în 1937, Canon va continua să-şi perfecţioneze tehnologiile de imagine bazate pe principalele sale tehnologii optice, cu scopul de a produce obiective fiabile şi camere foto care satisfac cele mai variate nevoi ale fotografilor – de la utilizatorii care abia descoperă această artă, până la avansaţi şi profesionişti – contribuind la extinderea cunoştinţelor şi pasiunii pentru imagine, fie ea fotografie sau video.
Compania a luat fiinţă în 1933, iar în 1937, a fost fondată Precision Optical Industry Co. Ltd., predecesoarea Canon Inc. De atunci, compania şi-a diversificat gama de produse, s-a extins la nivel mondial şi a devenit lider în domeniu, find recunoscută pentru sistemele şi soluţiile de imagine pentru profesionişti şi amatori.
Cu 197.000 de angajaţi la nivel mondial, Canon are subsidiare de producţie şi marketing în Japonia, America, Europa, Asia şi Oceania; precum şi o reţea globală de retail şi distribuţie cu companii localizate în Statele Unite, Europa, Asia şi Australia.