
BRINGO, primul serviciu de livrare rapida a cumparaturilor online prin personal shopper din Romania, analizeaza principalele tendinte care au definit obiceiurile de consum de eGroceries in 2024.
Analiza realizata pe cele peste 1.6 milioane de comenzi livrate de personal shopperii Bringo in 2024 in cele peste 35 orase in care serviciul este activ releva faptul ca romanii sunt tot mai atenti atat la pret, cat si la alegerile lor alimentare. Datele Bringo LifeINDEX arata ca 4 din 5 comenzi plasate pe Bringo includ produse la reducere, in timp ce 2 cosuri din 5 contin produse bio.
In 2024, optimizarea bugetului a devenit o prioritate, iar digitalizarea cumparaturilor le ofera clientilor un acces mai rapid si mai eficient la promotiile din retail. Datele Bringo arata ca 80% dintre cosurile de cumpaturi contin cel putin un produs la reducere. Totodata, interesul pentru un stil de viata sanatos si echilibrat este in crestere, 40% dintre comenzi incluzand produse bio. De asemenea, consumatorii manifesta o atentie sporita fata de alegerile alimentare, cu o crestere de 20% produselor fara zahar, comparativ cu 2023 si de 10% la produse fara gluten.
Reducerile si transparenta preturilor, factorii care influenteaza alegerile consumatorilor.
Datele Bringo LifeINDEX arata ca, desi frecventa achizitiilor online s-a mentinut constanta, consumatorii adopta o abordare mai strategica, alegand mai des produse aflate la reducere si planificand cumparaturile astfel incat sa beneficieze de cele mai bune preturi.
„Vedem o schimbare clara in comportamentul de consum, consumatorii nu doar ca isi doresc acces rapid la produse, dar sunt si mult mai atenti la preturi si la alegerile lor alimentare. Faptul ca preturile din aplicatie sunt aceleasi ca in magazinele fizice, iar promotiile usor accesibile si vizibile, contribuie la mentinerea increderii utilizatorilor. Observam, de asemenea, nu doar o crestere a ponderii produselor la reducere in cosul de cumparaturi, ci si o orientare catre produse bio, dar si catre produse care raspund unor nevoi specifice – fie ca vorbim de alimente fara zahar, fara gluten ori fara lactoza. Aceste tendinte reflecta un consum mai constient si echilibrat, in care accesul facil la informatie si posibilitatea de a compara ofertele in timp real joaca un rol important”, spune Florina Dobre, CEO Bringo.
Potrivit Bringo LifeINDEX, analiza preferintelor de consum la nivelul celor 37 de orase in care Bringo este prezent, arata ca in 2024 cele mai comandate produse sunt apa plata, painea, bananele, ouale, laptele, rosiile si castravetii, urmate de bauturi carbogazoase si citrice. La nivel de categorii, cele mai populare raman alimentele proaspete, produsele de uz casnic si farmaceutice.
Consum prudent si sustenabil: planificare a cumparaturilor, atentie la pret si ingrediente.
Bringo activeaza pe segmentul esential al cumparaturilor de zi cu zi, oferind o experienta de eGroceries care incurajeaza un consum mai prudent si sustenabil. Daca in magazinele fizice tentatiile pot duce la achizitii impulsive, in mediul online, cosurile de cumparaturi reflecta in mare parte strictul necesar, alegeri bine gandite si planificate.
Valoarea medie a cosului este de 300 lei, iar sambata este ziua cu cele mai multe comenzi, sugerand un comportament de shopping recurent si organizat, cu accent pe planificarea saptamanala. In medie, fiecare comanda contine 19 produse, un indicator al alegerilor inteligente si eficiente, la fel ca in 2023.
De asemenea, ponderea ridicata a produselor aflate la reducere sau cu promotie, 4 din 5 cosuri, arata o preocupare crescuta pentru optimizarea bugetului. In acelasi timp, se observa o crestere a categoriilor percepute ca fiind mai sanatoase, cum ar fi produsele bio, fara zahar sau fara gluten, ceea ce confirma un interes din ce in ce mai mare al consumatorilor pentru alegeri echilibrate si responsabile.
La nivel national, Bucuresti, Iasi si Cluj conduc topul oraselor cu cele mai multe comenzi. Zilnic, personal shopperii Bringo livreaza in medie 4500 de comenzi in peste 35 de orase din toata tara.
Pe partea de sustenabilitate, Bucuresti, Iasi si Brasov s-au remarcat ca fiind orasele cu cele mai multe ambalaje colectate prin sistemul de garantie-returnare (SGR) lansat de Bringo in vara 2024 in premiera pe piata din Romania.
Analiza BRINGO LifeINDEX in 2024 mai arata ca 23 decembrie 2024 a fost cea mai aglomerata zi de cumparaturi a anului, pe fondul pregatirilor intense pentru sarbatori, cu un varf de aproape 8500 comenzi livrate, fata de 4500 comenzi, media zilnica. In ceea ce priveste obiceiurile saptamanale, la nivel de an, sambata ramane cea mai aglomerata zi pentru livrari. La polul opus se situeaza zilele de luni si marti.
BRINGO LifeINDEX este indicatorul care analizeaza obiceiurile de consum ale utilizatorilor, oferind o imagine clara asupra tendintelor si preferintelor in achizitiile de zi cu zi. Prin monitorizarea si evaluarea constanta a comportamentelor de cumparare, Bringo LifeINDEX permite identificarea schimbarilor in consum si a preferintelor in materie de produse si servicii. Analizand peste 4.500 de comenzi livrate zilnic la nivel national, BRINGO LifeINDEX se contureaza ca un instrument relevant pentru radiografierea pietei, surprinzand in timp real dinamica consumului si oferind date importante despre obiceiurile de consum ale romanilor.
Bringo este o aplicatie de cumparaturi online disponibila in peste 35 de orase din Romania si lider national pe segmentul eGroceries. Platforma ofera acces la peste 350.000 de produse din peste 200 de magazine partenere, cu optiuni multiple de livrare si serviciul unic de Personal Shopper, care asigura o experienta de cumparaturi personalizata, eficienta si fara stres. Bringo activeaza si international, in Maroc si Belgia, prin Bringo International.