Bucureştiul noaptea, oraşul poate să îţi ofere mereu ceva nou de descoperit – clădirile înalte de birouri şi structurile moderne au farmecul luminilor nocturne, zonele ascunse de grafitti nebun şi străzile uitate au o poveste ascunsă la fiecare pas.
În prim-plan sunt noile BMW Seria 1 şi BMW Seria 2 Gran Coupé, alături de o echipă care vânează imagini spectaculoase. Dragoş Savu şi Adrian Cobzaşu fac parte din grupul de fotografi foarte apreciaţi ai presei auto, care şi-au format un stil special de-a lungul anilor de muncă. Dragoş are un ochi unic pentru momente, încadrări şi detalii surprinzătoare. Adrian are o experienţă bogată cu cadre de noapte, combinând lumina oraşului cu “light painting”. Amândoi spun multe poveşti în fotografiile lor.
Pe partea de video, echipa neat.graphics are o lungă colaborare cu BMW România. S-au remarcat pentru filmele lor de călătorie – un mix de imagini spectaculoase şi ritm care te transpun în câteva minute în emoţia din Norvegia, Scoţia, Grecia, Portugalia sau România. Acesta din urmă, cu BMW X6 M50d în prim-plan, a fost subiectul unui comunicat de presă internaţional BMW Group şi prezentat pe site-ul oficial BMW M. Stanislav Cociorva şi Ecaterina Cernei – cunoscuţi, mai simplu, ca Stanly & Katya – sunt un grup creativ plin de resurse, cu un arsenal bogat de tehnici de filmare şi editare. Iar noaptea este decorul perfect pentru cadre timelaps aduse la viaţă de lumina oraşului.
Aventura primeşte un ajutor special de la Michelin. Toate modelele sunt echipate cu Pilot Sport 4, anvelopă premium dedicată maşinilor sport, de performanţă, care asigură o călătorie în siguranţă şi pune în valoare trenul de rulare foarte dinamic al noilor modele.
BMW are o tradiţie bogată, începem aventura noastră cu puţină istorie. Punctul de plecare în aventură este garajul unui prieten şi pasionat de modele BMW clasice, Interceptor. Un nume cunoscut printre pasionaţi, este cel care a creat o familie internaţională de peste 4.000 de posesori din întreaga lume de modele BMW din anii ’60-’80, “Sharkboys“. Oricine iubeşte “un rechin” poate să urmărească pagina oficială a comunităţii aici: instagram.com/sharkboys.official.
Prezenţa BMW Seria 2 Gran Coupé, un model atât de nou, este ceva ieşit din comun în garajul său. Interceptor este cunoscut pentru proiectele sale de restaurare a modelelor BMW dinainte de anii ’80. Cel mai cunoscut este un superb BMW 2800 CS, cu un istoric românesc, restaurat cu multă pasiune de-a lungul anilor. Acum, aici aşteaptă să fie readuse la viaţă primele generaţii BMW Seria 5 şi BMW Seria 6. Proiectele lui Interceptor le puteţi găsi aici: facebook.com/BmwRestorations.
Prima oprire este acoperişul parcării unui mall din Bucureşti. Acolo am pregătit un mic circuit pentru a pune în valoare agilitatea noilor modele. Experienţa este organizată de Cristiana Oprea, pilot de raliuri cu experienţă internaţională şi brand ambassador pentru Michelin Romania. Alături de Diana Haţegan, Cristiana este parte din unul din puţinele echipaje feminine de raliu din România, cu o serie de repere importante pentru motorsportul naţional. Împreună au fost primul echipaj feminin care a reprezentat România în afara graniţelor după o pauză de mai bine de 50 de ani, iar la debutul în Campionatul European de raliuri, la Rally di Roma Capitale 2019, au câştigat cele mai multe puncte în clasamentul ERC Ladies Trophy.
BMW promite cea mai dinamică experienţă din segment, susţinută de un pachet nou de tehnologii. Sistemul de control al patinării roţilor faţă ARB este poziţionat direct în unitatea de control a motorului, nu în unitatea de control pentru sistemul DSC (controlul dinamic al stabilităţii). Eliminarea căilor lungi de semnal înseamnă că informaţiile sunt transmise de trei ori mai rapid, în timp ce conducătorul percepe că patinarea roţii ca fiind adusă sub control de până la 10 ori mai rapid. ARB funcţionează în tandem cu sistemul DSC pentru a reduce semnificativ subvirarea de putere – un dezavantaj tipic al maşinilor cu tracţiune faţă – fără a fi nevoie de intervenţii corective pentru a stabiliza dinamica laterală. ARB este asistat de sistemul de distribuţie a momentului de giraţie BMW Performance Control, disponibil de asemenea standard pentru toate versiunile de motorizare. Sistemul combină inteligent acceleraţia şi frânarea individuală pe fiecare roată, pentru un plus de dinamism.
Modelele BMW M135i xDrive şi M235i xDrive dispun suplimentar şi de un diferenţial Torsen mecanic, nou dezvoltat, cu patinare limitată, care oferă maşinii un comportament şi mai sportiv prin crearea unui efect de blocare între roţile din faţă.
Pornim apoi în căutare de cadre spectaculoase. Experienţa continuă pe străzile din Bucureşti, parcurgând multe dintre reperele renumite. Acestea includ Podul Basarab, cea mai lungă traversare suspendată a oraşului, Calea Victoriei, unul dintre cele mai vechi bulevarde din Bucureşti, sau Piaţa Constituţiei cu Casa Poporului în fundal, loc de întâlnire nocturnă pentru pasionaţii de maşini şi spaţiu deschis pentru filmarea unor cadre largi.
Oraşul oferă şi multe alte surprize. (Re)descoperim clădiri vechi cu multă istorie, aşa cum este singura fabrică de trăsuri şi caroserii pentru maşini de lux din Bucureştiul interbelic, aparţinând omului de afaceri de origini germane H.I. Rieber. Este o hală industrială ornată cu elemente art nouveau şi neogotic, care se află în centrul vechi al oraşului. Este o mărturie a pasiunii pentru mijloacele de transport de lux ale bucureştenilor. La numai câteva sute de metri distanţă, noaptea cu misterele ei, este momentul perfect pentru o plimbare în zona Mântuleasa, atât de apropiată de viaţa şi opera fantastică a lui Mircea Eliade. Aici găsim legături şi cu Mihai Eminescu sau, câteva sute de metri mai departe, Maria Tănase şi apartamentul unde legenda spune că îi primea vizitele legendarului sculptor Constantin Brâncuşi. Se leagă multe poveşti şi imagini fantastice care curg din istorie şi din misterele străzilor înguste unde lumina se pierde.
Ne întoarcem la lumea modernă, în căutare de grafitti, pentru o explozie de culoare. Bucureştiul este generos încă o dată. Sunt multe zone renumite – aşa cum sunt Strada Arthur Verona sau Podul Pipera, transformat într-o adevărată galerie de artă stradală, Galeria George. Sunt şi multe zone ascunse, pe care nu vi le dezvăluim decât în imagini. Aici, ies cel mai bine în evidenţă culorile maşinilor noastre: Seria 1 120d în Albastru Misano, Seria 2 220d Gran Coupé în Roşu Melbourne, M135i xDrive într-o vopsea nouă, Storm Bay, şi M235i xDrive în Albastru Snapper Rocks, o nuanţă care s-a dovedit foarte apreciată odată cu debutul ei pe Seria 4 în urmă cu aproximativ trei ani.
Întreaga noapte, tehnologia noilor modele a fost alături de noi. Noile modele oferă unele din cele mai sofisticate soluţii din segment. Perfecte pentru explorări sunt sistemul display central ID7, cu meniu în limba română, navigaţie cu Real Time Traffic Information şi serviciu de Concierge care a fost un sprijin ideal pentru transferul destinaţiilor în navigaţie. Sistemul de Head-Up Dispaly, cu o proiecţie amplă şi detaliată, este perfect pentru a susţine orientarea pe străzile mici. Rupem monotonia momentelor de linişte cu controlul prin gesturi – o mişcare şi muzica porneşte. Avem o coloană sonoră pregătită special pentru călătoria noastră.
Expediţia se încheie aproape de dimineaţă. Avem adunate multe poveşti şi descoperiri pe care vrem să le împărtăşim. Deocamdată o să o facem doar virtual. Dar vă promitem că ne vom bucura din nou de condus. We will #nightdrive again!
—————————————————————–
Filmul #nightdrive este disponibil pe canalele social media BMW: Facebook:https://www.facebook.com/BMW.Romania/videos/229976451530964.
YouTube: https://youtu.be/E8YaBmSzfTA.