Millward Brown România, una dintre cele mai mari companii de cercetare de marketing în zonele de brand, media și de comunicare, a dat publicității cel mai nou studiu despre evenimentul Black Friday.
Potrivit studiului, anul acesta, de Black Friday, cele mai multe liste de cumpărături vor avea, în medie, între 2 și 3 produse, fiind în creștere, comparativ cu 2014.
Totodată, întrebați care sunt magazinele pe care le iau în calcul pentru a-și face cumpărăturile de Black Friday, topul românilor, în funcție de primul nume menționat de ei, arată astfel:
Top 10 magazine (online și offline) considerate | % |
eMAG | 30% |
Altex | 21% |
Flanco | 9% |
Carrefour | 8% |
Kaufland | 4% |
Media Galaxy | 3% |
Auchan | 3% |
Domo | 3% |
Lidl | 2% |
Cora | 1% |
Comparativ cu anul trecut, singura modificare notabilă este scăderea semnificativă a numărului celor care iau în calcul Domo.
Pe listele de cumpărături ale românilor pentru perioada de reduceri din acest an se numără televizoarele, fiind menționate de 40% dintre respondenții studiului, electrocasnicele mici (39%), cum ar fi aspiratoarele, mixerele sau roboții de bucătărie, dar și telefoanele mobile (22%).
Conform rezultatelor studiului, anul acesta, 44% dintre românii cu vârsta între 18 și 65 de ani doresc să cumpere ceva de Black Friday („probabil voi cumpăra” sau „sigur voi cumpăra”). Comparativ cu 2012, aproape de trei ori mai multe persoane și-au exprimat dorința de a cumpăra un produs de Black Friday anul acesta.
Cercetarea a fost realizată pe un eșantion reprezentativ la nivel național, în rândul a 2.000 de respondenți din mediul urban și rural, cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani. Interviurile au fost realizate telefonic în perioada: 4 noiembrie – 5 noiembrie 2015. Eroarea de eșantionare este de +/-2,2%.