“În ultimul an am văzut o trecere a clienţilor de la saloanele de cartier la branduri renumite”, spune Anca Arsâne, directorul centrelor de remodelare corporală Cellulem Block. Astfel, în cei patru ani de existenţă la nivel local, Cellulem Block a ajuns în top trei jucători importanţi (după saloanele Silhouette şi Keiko), pe o piaţă totală estimată la 9-10 milioane de euro (în această valoare sunt incluse şi saloanele de cartier).
Intrat în România în 2010, brandul spaniol de centre înfrumuseţare Cellulem Block este controlat de fondul de investiţii GED Capital, în portofoliul căruia se află şi operatorul din travel Happy Tour. În prezent, pe piaţa din România sunt trei astfel de centre, dintre care două în Capitală (deschise în 2010 şi în luna septembrie 2011) şi unul în Constanţa (deschis în luna august 2011), GED plănuind extinderea naţională prin acordarea primelor francize.
“Centrele sunt o investiţie directă a GED, iar până acum, prioritatea noastră a fost de a ne ocupa şi a face cunoscute primele trei saloane. Fondul este pregătit să ofere franciza pentru Cellulem Block şi ne dorim să avem francizaţi din oraşe mari, unde clienţii au o putere de cumpărare destul de bună, şi în zone cu vad comercial”, afirmă Anca Arsâne.
Potrivit acesteia, franciza pentru Cellulem Block costă între 20.000 şi 90.000 de euro, în funcţie de pachetul ales. “Dacă un francizat doreşte să ofere doar tratamentele de bază, preţul francizei şi al amenajării salonului este de 20.000 de euro. Altfel, pentru amenajare, traininingul angajaţilor, aparate pentru tratamente şi fotoepilare, în esenţă, pentru o afacere la cheie, preţul este de 90.000 de euro”, precizează directorul Cellulem Block.
În ceea ce priveşte apetitul românilor pentru tratamente de înfrumuseţare, potrivit Ancăi Arsâne, saloanele pe care le conduce observă un plus de cel puţin 300 de noi clienţi anual, gradul de retenţie fiind de jumătate dintre aceştia.
Centrele Cellulem Block se adresează cu preponderenţă persoanelor cu venituri peste medie, în principal oameni de afaceri. Poate acesta este şi motivul pentru care clienţii reţelei cheltuiesc în medie pentru tratamentele de slabit 2.600 de lei pentru 10 sedinţe. Acestea au ca rezultat o scădere medie în greutate de cinci-şase kilograme şi aproximativ patru centrimetri.
“Tratamentul pentru fiecare client este stabilit în urma unei evaluări corporale gratuite. În plus, i se realizează un plan nutrițional personalizat. După primul pachet complex, 1 din 3 clienți revine în centrele nostre pentru întreținere și tratamente faciale”, spune Anca Arsâne.
Pachetele personalizate ale clienților includ proceduri combinate, atât pentru remodelare, cât și pentru tonifiere, motiv pentru care un client frecventează centrele cel puțin o lună de zile până la rezultatele dorite.
“Avem centre în zone precum Victoriei sau Dorobanţi pentru că nu ne adresăm clienţilor care merg în mall. Avem clienţi constanţi, care vin înainte sau după ce termină programul de lucru. De altfel, cele mai aglomerate perioade sunt în prima parte a zilei şi seara, iar într-o zi aglomerată avem până la 50 de clienţi. În plus, 15% dintre abonaţi sunt străini, manageri spanioli, ruşi sau englezi”, precizează Arsâne.
Dacă în cazul tratamentelor de slăbit, numărul femeilor îl depășește pe cel al bărbaților (70% dintre clienți sunt femei), în cazul tratamentelor faciale antirid, 50% dintre clienți sunt de gen masculin. Cererea pentru tratamente faciale atât în cazul bărbaților, cât și a femeilor, este cu 30% mai mare.
În 2014, numărul clienților centrelor de înfrumusețare și remodelare corporală Cellulem Block a crescut cu 40% față de anul trecut. Se observă o creștere de 60% în perioada mai-august, înainte de vacanța de vară, când centrele Cellulem Block atrag nu doar clienții fideli, ci și persoane noi, dornice să-și remodeleze corpul înainte de vacanță.
“Tratamentele faciale se fac tot timpul anului, indiferent de sezon și promoții. Un bărbat vine, în medie, 2-3 ori pe lună și alocă un buget de 500-700 de lei”, spune Anca Arsâne.
Potrivit acesteia, centrele introduc până la trei tratamente noi în decursul unui an. Una dintre vedetele Cellulem Block este platforma Power Shape, o investiţie de 15.000 de euro, făcută în 2012, care s-a amortizat în primele şase luni de la implementare, şi care a adus până acum un plus al abonamentelor cu 20%.
Cellulem Block este o reţea de centre de înfrumuseţare care oferă servicii de remodelare corporală, slăbit şi epilare definitivă. La origine, Cellulem Block este o companie spaniolă, cu peste 18 ani experienţă în domeniul înfrumuseţării. Reţeaua are peste 300 de centre în Spania, Portugalia, Franţa, Italia, Andora, Maroc.
Anul trecut, compania a înregistrat în România o cifră de afaceri de peste 1,23 milioane de lei şi pierderi de 412.234 lei, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe.