Ariston Thermo România, liderul pieţei locale de centrale termice de apartament, anunţă lansarea, pentru al patrulea an consecutiv, a programului naţional de Buy Back la centrale şi mizează pe o creştere constantă a vânzărilor de modele în condensare pe piaţa de înlocuiri.
“În 2012, 11% din vânzările Ariston pe piaţa locală au fost realizate prin programul Buy Back, ajungând astfel la un volum de circa 5.000 de unităţi. Pentru anul în curs mizăm pe menţinerea vânzărilor la acelaşi nivel”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Sales and Operations Manager Ariston Thermo România.
Potrivit oficialilor companiei, în 2012 s-a putut observa o schimbare a comportamentului de achiziţie al românilor la înlocuirea vechilor centrale termice, chiar dacă vânzările prin intermediul acestui program s-au menţinut la acelaşi nivel ca şi în anul precedent. Astfel, dacă în 2011 cea mai mare parte vânzărilor era realizată de modelele standard, anul trecut românii s-au arătat mai interesaţi de modelele în condensare care asigură o eficienţă ridicată şi o reducere a consumului de gaz cu până la 35%.
„În 2011, doar 5% din vânzările prin programul de Buy Back erau reprezentante de modelele în condensare, iar în 2012 procentul a crescut până la 20%. Românii se aliniază astfel clienților din ţările vestice şi, înţelegând beneficiile unor tehnologii inovative, sunt dispuşi să aloce resurse financiare suplimentare pentru a achiziţiona un produs mai eficient”, a mai spus Cătălin Drăguleanu.
În ceea ce priveşte comportamentul de achiziţie al unei centrale destinate înlocuirii, acesta a subliniat că, cei care au experienţa folosirii unei astfel de unităţi, înţeleg că preţul nu este cel mai important factor. În plus, pentru clienţi contează experienţa avută cu centrala ce trebuie înlocuită, afinitatea faţă de brand, dar şi nivelul de satisfacţie pe care l-au avut faţă de serviciile post vânzare.
„Ariston dispune de o reţea de 300 de Centre de Asistenţă Tehnică autorizate în întreaga ţară şi contăm pe un servciu rapid de livrare a pieselor de schimb. În plus, în acest moment, derulăm un program de monitorizare, standardizare şi îmbunatăţire a serviciilor oferite de reţeaua de parteneri”, a mai afirmat Drăguleanu.
Reduceri de până la 700 lei prin noul program Buy Back
În ceea ce priveşte noul program de înlocuire a centralelor vechi, reprezentantul Ariston a subliniat că, în acest an, acesta se desfăşoară în perioada 1 mai 2013 – 31 decembrie 2013, reducerile acordate fiind cuprinse între 200 şi 700 de lei.
„Unul dintre motivele pentru care am decis continuarea programului de Buy Back şi în acest an este tendinţa de creştere naturală a pieţei de înlocuiri, clienţii având astfel posibilitatea de a înlocui un produs vechi, uzat şi care consumă mult cu unul de ultimă generaţie, mult mai economic, mai performant şi care oferă un confort sporit”, a adăugat Cătălin Drăguleanu.
Conform Ariston Thermo România, cele mai mari vânzări de centrale termice destinate înlocuirii au fost realizate în 2012 în Vestul şi Nord Vestul ţării, zone în care piaţa de centrale termice a ajuns deja la maturitate, urmând ca această tendinţă să fie menţinută şi în acest an.
În ceea ce priveşte zonele în care se va observa un interes în creştere pentru acest program în 2013, reprezentantul companiei a subliniat că o cerere în creştere va fi observată în judeţele din Moldova (Neamţ, Bacău, Vaslui), Sudul ţării (Teleorman, Olt, Argeş) şi Centrul ţării (Sibiu, Braşov, Covasna).
Pentru a răspunde cerinţelor pieţei locale, Ariston a inclus în programul Buy Back doar noile modele de centrale termice din gama GalEvo, lansate în România în luna martie a acestui an. Acestea prezintă puternice îmbunătăţiri, fie că vorbim de cele convenţionale, sau de cele în condensare.
Ariston Thermo România este filiala locală a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre cei mai importanţi jucători internaţionali în producţia şi furnizarea unei game complete de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră. Portofoliul de produse Ariston Thermo Romania este compus din centrale termice murale şi de pardoseală, convenţionale şi în condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux şi Rendamax, boilere electrice şi indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiţionat, pompe de căldură şi panouri solare.
Ariston Thermo Group a înregistrat în 2012 vânzări totale de 1,32 miliarde de euro, în creştere cu 5% faţă de 2011. Compania deţine 19 unităţi proprii de producţie în 10 ţări şi 15 centre de cercetare în 8 ţări, având în total 6.800 de angajaţi în cele 46 de filiale aflate în 30 de ţări.
Da, programul de inlocuire a centralelor vechi e o initiativa potrivita momentului.