BusinessCompanii

Ariston Thermo, profit net de 73 mil. euro în 2014

Grupul Ariston Thermo, unul dintre cei mai importanți producători de echipamente şi servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră din lume, a realizat în 2014 venituri de 1,342 miliarde de euro, cu o creştere de 7 milioane de euro comparativ cu 2013.

Totodată, EBITDA ajustat a crescut cu +9,2% însumând 154 de milioane de euro (de la 10,6%, la 11,5% din veniturile totale), iar creşterea EBIT a fost de 11,1%, însumând 110 milioane de euro (marjele de venit au crescut de la 7,4%, la 8,2%). Profitul net se ridică la 73 de milioane de euro, reprezentând o creştere de 17,7%.

La finalul anului financiar, poziţia financiară netă a ajuns la 23 de milioane de euro, faţă de 47 de milioane de euro în 2013, scăderea fiind cauzată în principal de achiziţiile realizate în 2013, în timp ce investiţiile şi resursele dedicate sectorului de Cercetare şi Dezvoltare au însumat 61 de milioane de euro, situându-se pe acelaşi nivel cu 2013.

În timpul anului 2014, Ariston Thermo a făcut paşi importanţi pentru a-şi continua dezvoltarea, atât pe pieţele mature, cât şi pe pieţele cu dezvoltare rapidă, investind în îmbunătăţirea produselor şi în extinderea prezenţei sale la nivel internaţional, cu accent pe soluţiile de înaltă eficienţă ce utilizează resurse regenerabile. Ariston_Genus Premium Evo

În aprilie 2014, Ariston Thermo a inaugurat o nouă fabrică în Hanoi, Vietnam. Datorită noii fabrici, cu o capacitate de producţie de un milion de încălzitoare de apă (boilere) pe an, grupul şi-a sporit capacitatea de a satisface nevoile pieţelor din Asia de Sud-Est.

Miza pe achiziții

În 2014, grupul a finalizat două achiziţii importante: prima pe o piaţă cu dezvoltare rapidă – Republica Africa de Sud, ce-a dea doua pe o piaţă matură – Olanda.

În martie 2014, Ariston Thermo a achiziţionat compania sud-africană Heat Tech Geysers Ltd, a doua companie pe piaţă în sectorul preparării apei calde din Africa de Sud, angajând 200 de persoane şi înregistrând venituri în valoare de 17 milioane de euro.

În septembrie, Ariston Thermo a finalizat achiziţia ATAG Heating, o companie olandeză ce îşi desfăşoară activitatea în sectorul de încălzire, cu o prezenţă împortantă în Benelux, datorită unei mărci apreciate şi a unei game de produse de înaltă eficienţă  pentru segmentul de top al sectorului de încălzire a locuinţelor. Anul trecut, ATAG a realizat venituri de 50 de milioane de euro, din care 60% în Benelux, iar restul în Europa de Vest şi SUA.

Pentru 2015, Ariston Thermo îşi propune să continue să se dezvolte, investind în calitate şi inovare pentru produsele sale, în perfecţionarea serviciilor pentru clienţii săi şi axându-se pe propriile mărci, cu scopul de a creşte şi întări influenţa pe diferite pieţe. Grupul va directiona noi investiţii în sectorul de Cercetare şi Dezvoltare, urmărind dezvoltarea mai multor soluţii ecologice pentru a răspunde cerinţelor unui număr tot mai mare de clienţi sensibili la problemele legate de mediu şi economia de energie.

„2014 a fost un an record pentru profitabilitatea grupului. Acest rezultat important se datorează îmbunătăţirii constante a proceselor noastre interne, angajamentului şi sporirii resurselor umane, investiţiilor continue în cercetarea şi dezvoltarea produselor şi valorificării mărcilor noastre pe diferite pieţe”, a declarat Paolo Merloni, Preşedintele Executiv al Ariston.

AC Aeres - AristonAriston Thermo este lider mondial în industria încălzirii şi preparării apei calde menajere. În 2014, grupul a vândut 7,4 milioane de produse în peste 150 de ţări. Ariston Thermo are 6.600 de angajaţi în cele 53 de companii şi 5 reprezentanţe prezente în 32 de ţări şi 22 fabrici în 12 ţări. Grupul oferă o gamă completă de produse, sisteme şi servicii, în principal sub mărcile Ariston, Elco, Chaffoteaux, Atag Heating şi Racold. Angajamentul companiei Ariston Thermo faţă de eficienţa energetică este ilustrat de fluxul constant de noi soluţii bazate pe surse de energie regenerabilă, precum sistemele termice solare şi pompele de căldură, dar şi de îmbunătăţirea eficienţei produselor tradiţionale (cum ar fi centralele termice şi încălzitoarele de apă) şi investiţiile în noi proiecte pentru viitor. Obiectivul principal este reprezentat de oferirea unei combinaţii optime între confort, economie de energie şi grijă faţă de mediu.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Check Also
Close
Back to top button