BusinessCompanii

Ariston Thermo, profit net de 50 de milioane de euro în 2012

Sistem solar AristonVeniturile totale ale Ariston Thermo au ajuns la 1,324 miliarde de euro, în creştere cu 5,9% faţă de 2011. Profitul ajustat înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) a fost de 130 de milioane de euro, în creştere cu 10,2%, iar profitul operaţional (EBIT) de 84 de milioane, în creştere cu 5%. Profitul net a fost de 50 de milioane de euro, cu 11,1% mai mare faţă de 2011. Ariston Thermo România a înregistrat o creştere cu 12% a cifrei de afaceri în 2012. 

Adunarea acţionarilor Ariston Thermo, unul din liderii globali în materie de sisteme termice (încălzire şi prepararea apei calde menajere), a aprobat rezultatele consolidate la data de 31 decembrie 2012. Compania a anunţat, de asemenea, răscumpărarea propriilor acţiuni deţinute de Intesa Sanpaolo şi BNL.

Pe plan local, Ariston Thermo a înregistrat în 2012 o creştere a cifrei de afacei cu 5%, ajungând astfel la un business de 30 de milioane de euro.

Pentru anul în curs mizăm pe un avans cu 12% a afacerilor pe plan local datorită concentrării eforturilor în jurul produselor cu eficienţă energetică ridicată, dar şi atenţiei sporite acordate Programului Buy Back şi dezvoltării teritoriale şi profesionale a reţelei de Centre de Asistenţă Tehnică”

Cătălin Drăguleanu, Country Sales and Operation Manager Ariston Thermo România.

Acesta a subliniat, de asemenea, că lansarea noii game de produse GalEvo va avea un impact pozitiv în afacerile companiei în 2013, datorită evoluţiei tehnologice în direcţia eficienţei energetice pe care o aduce.

La nivel globl, Grupul a obţinut venituri anuale de 1,324 miliarde de euro, în creştere cu 5,9% faţă de 2011, înregistrând astfel o creştere cu 10,2% a indicelui EBITDA ajustat (care a atins cifra de 130 de milioane de euro) şi cu 5% a profitului operaţional (EBIT), care a ajuns la 84 de milioane de euro. Profitul net a crescut cu 11,1%, atingând valoarea de 50 de milioane de euro, cu o situaţie netă pozitivă de 108 milioane de euro.

În 2012, compania şi-a extins investiţiile şi a alocat sume mai mari pentru activităţile de cercetare şi dezvoltare, valoarea acestora ridicându-se la 58 de milioane de euro, comparativ cu cele 55 de milioane de euro înregistrate anul precedent.

Rezultatele înregistrate în 2012 au fost obţinute datorită atenţiei deosebite acordate cerinţelor pieţei, alături de investiţiile permanente în dezvoltarea de noi produse şi tehnologii. Grupul Ariston Thermo a avut o rată de creştere mai mare decât cea înregistrată de întreaga industrie la nivel global, cu performanţe deosebite în special în Asia şi ţările în curs de dezvoltare rapidă, acest lucru datorându-se, de asemenea, creşterii cererii de produse ce utilizează energie obţinută din surse regenerabile – un segment în care Ariston Thermo ocupă poziţia de lider atât în ceea ce priveşte cota de piaţă, cât şi gradul de inovaţie al produselor.

Indicatorii economici arată o îmbunătăţire generală, în special în ceea ce priveşte capacitatea grupului de a genera flux de numerar, sporind astfel valoarea investiţiilor. De fapt, compania a înregistrat în 2012 o îmbunătăţire semnificativă a situaţiei nete pozitive, care a crescut de la 50 de milioane de euro, la 108 milioane de euro.

Ţinând cont de capitalul solid şi capacitatea extraordinară de a genera flux de numerar, Ariston Thermo a decis să răscumpere 18% din acţiunile sale deţinute de Intesa Sanpaolo şi BNL, în valoare totală de 104,7 milioane de euro; tranzacţia a avut loc la mai bine de 10 ani de la intrarea celor două bănci în acţionariatul companiei, pentru a susţine creşterea grupului. După finalizarea acestei operaţiuni, Ariston Thermo deţine 23,5% din acţiunile proprii.

Ne-am consolidat poziţia competitivă pe scena globală în 2012, cel mai bun an din întreaga istorie a companiei; toţi indicatorii economici arată o evoluţie pozitivă, în linie cu tendinţa care a permis triplarea cifrei noastre de afaceri în ultimii zece ani”

Paolo Merloni, preşedintele Ariston Thermo.

Rezultatele obţinute de Ariston Thermo în 2012 au determinat consolidarea poziţiei grupului, cu un excelent echilibru geografic în diferitele domenii de activitate. Compania doreşte ca această creştere să continue şi în anul 2013, având ca strategie dezvoltarea unor produse deosebit de eficiente din punct de vedere energetic pentru a îndeplini cerinţele pieţelor mature şi asigurarea unei prezenţe comerciale mai eficiente pe pieţele în curs de dezvoltare rapidă.

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button