Grupul Lufthansa, din care fac parte companiile aeriene Lufthansa, Germanwings, SWISS și Austrian Airlines, unul dintre cele mai mari de pe piaţa internaţională de profil, mizează pe România ca fiind una dintre pieţele care aduc cea mai mare creştere a businessului din zona Europei Centrale şi de Est.
“România este una dintre puţinele ţări în care avem încă un climat economic bun. Pentru noi, este cea mai mare piaţa din regiune, după Polonia”, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă Antonio Tassone, noul General Manager Lufthansa Group pentru România și Moldova.
Potrivit oficialilor Lufthansa, grupul deţine o cotă de 27,2% la nivel local. Anul trecut, Lufthansa German Airlines și-a mărit gradul de încărcare al zborurilor din și înspre România. Aeronavele au avut un grad de ocupare de 75,5%, ceea ce reprezintă o creștere de 2,8% față de anul precedent. În 2013, Grupul Lufthansa a transportat 1.378.636 pasageri pe rutele dintre România și hub-urile sale din Frankfurt, Munchen, Dusseldorf, Zurich și Viena, acest total reprezentând o creștere de 1,85% în raport cu anul 2012.
Pentru acest an, oficialii Lufthansa estimează ca numărul pasagerilor transportaţi dinspre şi spre România să atingă pragul de 1,5 milioane.
“Vom deschide o rută nouă, vom creşte frecvenţa zborurilor spre Chicago şi avem cu 10% mai multe zboruri pe timp de vară. Sunt sigur că vom realiza acestă creştere pe care ne-o propunem”, a mai precizat Tassone.
În februarie 2014, Antonio Tassone a fost numit General Manager Lufthansa Group pentru România și Moldova. El este responabilul pentru vânzări și marketing Lufthansa Group în cele două țări. Antonio Tassone s-a alăturat Grupului Lufthansa în anul 2000, în calitate de Global Key Account Manager în Paris, Franța. După 7 ani petrecuți în Paris, a preluat funcția de Senior Manager Corporate Business Development pentru Orientul Mijlociu, Africa, Europa Centrală și de Est și Pakistan la Lufthansa German Airlines. În 2010, a devenit General Manager, Operațiuni și Vânzări Lufthansa și Austrian Airlines în Tripoli.
Alături de companiile aeriene din Grup – Germanwings, SWISS și Austrian Airlines –, Lufthansa desfășoară operațiuni în cinci orașe din România: București, Timișoara, Sibiu, Iași și Cluj. Companiile partenere Lufthansa Group operează 97 de zboruri directe săptămânale din România către hub-urile Grupului din Frankfurt, Munchen, Dusseldorf, Zurich și Viena.
Anul trecut, Lufthansa a mărit frecvența zborurilor din Sibiu către Munchen la două pe zi, schimbare care va fi păstrată și în programul de vară. De asemenea, compania a suplimentat zborurile pe rutele Timișoara-Munchen și București-Viena. Alocarea unor aeronave mai mari pentru zboruri către toate destinațiile se reflectă în creșterea cu 12% a capacității în cazul zborurilor operate de Lufthansa și cu 14% în cazul celor operate de Austrian Airlines.
În acelaşi timp, oficialii Lufthansa observă faptul că un procent foarte mare al pasagerilor români, circa 70%, zboară cu predilecţie către destinaţii din Europa. Printre cele mai frecventate destinaţii ale românilor se află Germania, Austria şi Italia. “Apetitul românilor pentru zboruri intercontinentale este destul de mic comparativ cu cel al pasagerilor din alte ţări din Europa Centrală”, au subliniat reprezentanţii Lufthansa.
În acest an, zborurile între România și Germania sunt echipate cu „Noua Cabină Europeană” Lufthansa, cu fotolii de piele și un spațiu personal mai generos atât pentru pasagerii Business Class, cât și pentru cei care călătoresc la Economy Class.
La nivel de grup, Lufthansa a încheiat anul 2013 cu venituri de peste 30 de miliarde de euro, şi cu un profit operaţional de aproape 700 de milioane de euro. Pentru acest an, oficialii grupului estimează un profit operaţional de 1,3-1,5 miliarde de euro.
Grupul Lufthansa a transportat anul trecut peste 104 milioane de pasageri la nivel mondial, iar aeronavele companiei au efectuat peste 1 milion de zboruri.