Operatorul aerian Air France/KLM, cel mai mare jucător de pe piaţa internaţională de profil, a introdus recent Montevideo pe lista destinaţiilor de zbor spre America Latină.
Astfel, din luna aprilie a acestui an, cinci zboruri săptămânale operează spre Montevideo din Paris – Charles de Gaulle. Potrivit reprezentanţilor locali ai companiei, circa 150 de clienţi români au rezervat deja bilete de avion pentru această destinaţie.
Lider în America de Sud, Air France/KLM operează peste 125 de zboruri săptămânale, iar din vara aceasta, compania va deserve 16 destinații în America de Sud: Caracas, Bogota, Quito, Guayaquil, Lima, Panama City, Paramaribo, Aruba, Bonaire, Curaçao, Cayenne, Santiago, Rio de Janeiro, Sao Paulo, Buenos Aires și Montevideo.
Tot din luna aprilie a acestui an, compania şi-a extins rețeaua de 51 de zboruri săptămânale spre Japonia, cu plecare de pe Charles de Gaulle – Paris și Schiphol – Amsterdam, adăugând în plus un zbor spre Fukuoka operat de 3 ori pe săptămână de către KLM cu aeronava Boeing 777-200 şi a inaugurat 3 zboruri săptămânale Air France cu destinația Kuala Lumpur, Malaezia, acestea adăugându-se celor 14 zboruri săptămânale operate de KLM spre această destinație.
Potrivit oficialilor companiei aeriene, unul dintre principalii operatori aerieni de pe piaţa locală, cu o cotă de piaţă de 14% (valoarea cumulată a Air France şi KLM), începând din 2 septembrie 2013, pasagerii Air France spre Shanghai vor putea beneficia de toate avantajele aeronavei A380, cea mai mare aeronavă din lume: 6 baruri, o galerie de artă, un nivel de zgomot mai redus cu 5 decibeli decât standardul. Printre serviciile zborului către Shanghai pe care le oferă Air France se numără: anunțarea zborurilor în mandarină (limba chineză), filme internaționale subtitrate în chineză, bucătărie cu specific chinezesc, personal de bord vorbitor de limba chineză.
Transportatorul operează 93 de zboruri săptămânale, cu plecare de pe Charles de Gaulle și de pe Schiphol (Amsterdam) către nouă destinații din China: Beijing, Shanghai, Hong Kong, Guangzhou, Chengdu, Hangzhou, Wuhan, Xiamen și Taipei.
Din vara anului 2014, Air France urmărește să mărească numărul zborurilor către Tokyo, introducând un nou zbor săptămânal operat cu aeronavă și cu echipaj proprii către aeroportul Haneda.
Air France/KLM acoperă un total de 24 de destinații din Asia, prin peste 200 de zboruri săptămânale prin hub-urile grupului din Paris-Charles de Gaulle și Amsterdam-Schiphol.
Totodată, începând cu 29 mai, Air France ṣi KLM au introdus un program pilot prin care oferă posibilitatea pasagerilor săi de a se conecta la internet în timpul zborului. Două aeronave Boeing 777-300 au fost dotate cu echipamente electronice Panasonic Avionics pentru a asigura conexiunea Wi-Fi pe durata curselor lungi.
Primul zbor care a asigurat serviciul wireless a fost operat de către KLM, având destinaţia Panama, urmând ca de pe 30 mai să fie introduse ṣi alte rute, către: Bangkok, Sao Paolo, Osaka, Kuala Lumpur, Jakarta, Lima, Panama, Singapore, Manila, Quito.
Odată ce aeronava va atinge altitudinea de 6.000 de metri, după ce își conectează tableta/Ipod-ul/ telefonul/laptopul la rețeaua KLM, pasagerii vor avea acces la un portal special creat. Aceștia pot opta fie pentru un serviciu gratuit, prin care vor obține informații legate de destinații, vreme, site-ul KLM sau cumpărături la bordul avionului, fie pentru un serviciu plătit de Wi-Fi, valabil o oră sau întreaga durată a zborului.
“Preţul acestui serviciu va porni de la 10,95 de euro pentru o oră de utilizare şi poate ajunge la aproape 20 de euro pentru cei care doresc să beneficieze de internet pe toată durata zborului”, au declarat reprezentanţii din România ai Air France/KLM.
Potrivit acestora, acest program pilot va dura 9 luni, după care se va lua o decizie definitivă în această direcție.
Decizia de a introduce Wi-Fi la bordul avioanelor este sprijinită de rezultatele unui studiu realizat de IFE Services în legătură cu preferințele pasagerilor atunci când zboară cu o companie aeriană. Conform cercetării, 41% dintre ei au votat vizionarea filmelor în topul clasamentului, în timp ce lectura se situează pe a doua poziție cu 21% din voturi iar 17% aleg să doarmă. S-a realizat și o clasificare a gadgeturilor pe care călătorii preferă să le ia la bord, smartphone-urile fiind cea mai populară alegere (82%). Sunt urmate apoi de laptopuri (38%) și de tablete (37%).
Acest studiu arată de asemenea că, din 2011, numărul avioanelor echipate cu Wi-Fi a crescut cu 60% și că cei mai interesați de acest serviciu sunt tinerii cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani.
Compania Air France a transportat anul trecut 256.000 pasageri dinspre şi înspre România, un trafic în creştere cu 6% faţă de 2011, în timp ce operatorul aerian KLM a avut 260.000 de pasageri, un plus de 17 procente comparativ cu anul anterior. Oficialii companiei estimează ca în acest an, veniturile Air France/KLM la nivel local să crească cu 3% comparativ cu anul anterior. Operatorul format în 2004 după fuziunea dintre Air France şi compania olandeză KLM are un portofoliu de peste 500 de destinaţii la nivel mondial.