BIBI Touring este singurul touroperator specializat exclusiv pe vacante in Romania. Sloganul lor graieste de la sine pozitionarea: Bibi Touring. Vacanta. Oriunde in Romania. Adrian Voican, Director General BIBI Touring Touroperator a fost de acord să ne răspundă la câteva curiozități. Ce a ieșit?
Cum se diferentiaza BIBI Touring de concurenta si ce noutati aveti pentru 2017?
Noi oferim ca destinatie de vacanta peste 1000 de unitati de cazare din 100 de statiuni si orase romanesti si avem o retea de peste 1300 de agentii raspandite in toata tara si care sunt autorizate sa vanda produsele noastre.
In al doilea rand, am creat un instrument unic, dedicat profesionistilor in turism care vor sa aiba intr-un singur volum cele mai importante hoteluri si destinatii de vacanta romanesti: Bibi Encyclopedia-The Big Book of Romanian Travel.
Acest lucru vine dupa ce in 2005 am introdus pe piata romaneasca, in premiera, conceptul “inscrieri timpurii”, devenit in ultimii ani de departe cel mai puternic instrument de marketing si promovare a vanzarilor. In acest an estimam ca intre 30-40% din vanzari se vor realiza la nivel national prin aceasta campanie!
Un alt concept unic al Bibi Touring a fost Bebe all inclusive, pentru toti copiii.
Mai mult de atat, BIBI Touring Touroperator nu este simplu furnizor en-gross pentru piata turistica, ci construieste o comunitate speciala, un “supply chain” de calitate in care prestatorii, touroperatorul, distribuitorii si turistii formeaza un lant al valorii.
Oferim hotelierilor parteneri suport si promovare, venim in info tripuri si “info breakuri” alaturi de presa, vip-uri si agenti de turism si organizam evenimente memorabile de promovare locala, dar mergem cu standuri proprii si la targurile nationale si internationale.
Cum arata top 3 al destinatiilor cerute de romani in afara tarii?
De outgoing se ocupa Bibi Vacanta, o agentie separata din grupul de travel Bibi. In grup mai exista si Bibi Hotels care administreaza hostelul BazArt din Vama Veche. Cele mai cerute destinatii externe raman Grecia, Bulgaria, Turcia.
Ce turisti aduceti in Romania si ce destinatii tintesc ei?
Departamentul de incoming este la inceput de drum. In anii trecuti am adus turisti din Republica Moldova, iar in 2017 vizam turisti din Polonia si Danemarca. Moldovenii vin mai mult iarna, dupa Revelion, pe Valea Prahovei si Brasov, dar si la Slanic Moldova sau Sovata. Timid vin si pe litoralul romanesc. Polonezii vin in circuite cu autocarul, mai ales in Transilvania.
Care este cel mai ieftin pachet pe litorulul romanesc?
Cele mai ieftine pachete turistice romanesti se vand in cadrul promotiei Litoralul pentru toti, in mai si septembrie, preturile variind de la sub 200 lei pentru 5 nopti doar cazare la 1-2 stele si pana la circa 500 lei la 4-5 stele cu mic dejun.
Ce trebuie facut ca turismul romanesc sa fie ce merita sa fie?
Sa avem conducatori cu viziune, cu o strategie si un plan realizat impreuna cu profesionisti. Avem minister, e ok. Ne mai trebuie un buget de promovare administrat de un organism mixt format din autoritati si specialisti din mediul privat.
Ne trebuie predictibilitate, consecventa, un obiectiv indraznet dar realist, sa aducem 10 milioane de turisti straini in tara peste 10 ani. Legi simple si clare. Avem nevoie de zboruri directe dinspre tari tinta si un sistem simplificat si transparent de vize.
Daca avem in Romania si proiecte de infrastructura, de dezvoltare profesionala, lucrurile vor merge spre bine!
Ce destinatie din afara tarii este in trend anul acesta?
As spune Dubai. Inca din 2016 multi romani s-au aratat interesati de aceasta destinatie si credem ca numarul lor va creste in acest an.
Short ones!
Cantitate sau calitate?
Desigur, calitate
Munte sau mare?
Mare si munte.
Plaja sau ski?
Plaja si apoi ski.
Croaziera sau drumetie prin munti?
Croaziera mai intai, dar si drumuri prin munti.
Pizza sau paste?
Pizza.
Tableta sau ziar?
Mobilul.